Just nu i M3-nätverket
Jump to content
Bengt20

epost blockeras i utlandet

Recommended Posts

När jag försöker skicka epost utomlands och använder mig av wifi möts jag av svaret att servern inte accepterar min avsändaradress och ibland att servern inte accepterar mottagaradressen.

Jag använder mig av Iphone och Ipad.

Är det några säkerhetsinställningar i min utrustning som blockerar eposten eller beror på det på något annat?

Vad kan jag göra?

När jag försöker skicka epost utomlands och använder mig av wifi möts jag av svaret att servern inte accepterar min avsändaradress och ibland att servern inte accepterar mottagaradressen.

Om servern inte accepterar mottagaradressen brukar det väl vara att mottagaradressen är felskriven, dvs den finns inte.

Får du en felkod?

Om inte, skriv gärna hela felmeddelandet du får.

Problemet uppkommer när jag befinner mig utomlands och vill skicka e-post till vänner i Sverige.

E-postadresserna har jag förprogrammerade, så det handlar inte om att jag skriver felaktiga adresser.

Problemet har dykt upp i ett flertal länder, t.ex. Japan, Australien och Nya Zeeland.

Jag har Telia som operatör och en @telia.com-adress.

Problemet uppkommer när jag befinner mig utomlands och vill skicka e-post till vänner i Sverige.

E-postadresserna har jag förprogrammerade, så det handlar inte om att jag skriver felaktiga adresser.

Problemet har dykt upp i ett flertal länder, t.ex. Japan, Australien och Nya Zeeland.

Jag har Telia som operatör och en @telia.com-adress.

Då har du nog mailout.telia.com som utgående server och den fungerar inte alltid utomlands. Om du inte vill ändra något i serverinställningarna kan du logga in på https://webmail.telia.com/cp/index.jsp. Det ska fungera överallt.