Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program hindrar uppdatering av Windows 10, vers 1709


effem

Rekommendera Poster

När jag/datorn försöker uppdatera Windows10 till vers 1709 så får jag meddelandet att WinZip 6.3-8.0 hindrar uppdateringen och måste avinstalleras manuellt. Hittar dock ej programmet. Även om jag låter datorn söka i registret.

Några förslag hur jag löser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam om att ha råkat ut för detta problem. Här finns ett sätt att lösa det på:

https://preview.tinyurl.com/ybp9axmq Klicka på länken Proceed to this site. på den sajten!

 

Lägg märke till återkopplingen trådstartaren gav :

I have been able to update to Windows 10 version 1709, finally (it took 7 tries).  The original problem was that it kept saying I had to uninstall "WINZIP 6.3-8.0" before it continues.  I did not have it installed.  What I did was to find any instant of "WINZIP" in the registry and deleted it.  In the registry it also showed file locations of "WINZIP".  I deleted both in the registry and the file/folder of winzip.  I also used the "Media Creation Tool", do not know if this made a difference or not.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har jag följt lösningsförslaget och gått igenom registret och tagit bort varje förekomst av WinZip samt även försökt att installera om Windows10 med "Media Creation Tool". Men fortfarande säger datorn att WinZip 6.3-8 hindrar uppdateringen till vers 1709. Var gömmer sig detta otäcka program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag installerat om Windows10 med hjälp av "Media Creation Tool" igen efter att jag har försökt att uppdatera  20?! gånger. Nu har jag äntligen lyckats !!!

Vad gör de som inte är lika envisa och uthålliga som jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...