Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa tv


kiwi01

Rekommendera Poster

För någon vecka sedan kraschade digitalboxen så jag beställde en tivo-box från Comhem som jag har hunnit använda några dagar. Igår kraschade tjock-tv:n. 

 

Tycker att välja tv är tio gånger svårare än att välja dator, alla dessa tekniska beteckningar säger mig ingenting. Varför skiljer sig priset mellan två nästan identiska modeller? Icke-smarta apparater är betydligt billigare, men en smart-tv får det nog ändå bli. När det gäller storleken så har jag bestämt mig för 40 tum, bredden på dessa ligger runt 90 cm, vill inte att apparaten är för dominerande i vardagsrummet. 

 

I den mån ni har  tid och lust tar jag gärna emot tips och kommentarer.

 

Har tittat lite på följande modeller på Elgiganten, dvs på webben

 

Sony 40" Full HD Smart TV KDL-40WD653BAE                        Pris 5 390

 

Sony 40" Full HD Smart TV KDL-40WE663                                Pris 6 495

 

Samsung 40" Full HD Smart TV UE40J5205                              Pris 4 890

 

Samsung 40" 4K UHD Smart TV UE40MU6195                         Pris 7 495

 

Samsung 40" 4K UHD Smart TV UE40MU6175                         Pris 5 790

 

Samsung 40" 4K UHD Smart TV UE40MU6475                         Pris 7 995

 

Samsung 40" 4K UHD Smart TV UE40MU6405                         Pris 7 490

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja.. halva programmet handlar om Oled-tv som ju inte är aktuellt för mig pga det extremt höga priset samt den storlek som jag valt som innebär LED-tv.

Det slumpade sig så att en av modellerna i dagsläget är prissänkt med 3000 kr, så gott som identisk (så när som bluetooth) med en modell "intill"som kostar 7,9. Så den till nedsatt pris är beställd, och då kan jag kosta på mig hemleverans, installation och bortforsling av den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...