Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anteckningsbok till android


marim

Rekommendera Poster

Jag har skaffat en ny mobil en LG K8 eller rätta benämningen verkar vara LG-M200n och nu försöker jag få den som jag vill. 

 

Och i det avseendet så vill jag hitta en anteckningsbok/notebook. Finns gott om såna som är som post-it lappar, men det är inte sån jag är ute efter.

 

Jag vill kunna rita och skriva i den. Sen att den är mer som ett vanligt word-dokument att man kan skriva flera sidor och då att dom hänger ihop (och man får bläddra bland sidorna) när man öppnar anteckningen vid nåt annat tillfälle. (om nu nån förstod hur jag menade) Också att man sen kan välja att lägga anteckningen på tex hemskärmen.
Fanns i min gamla LG-G2 och som jag fattar så var den installerad från början. Nu går jag bet att hitta nån som liknar den.

 

Jag har ju googles dok, men när jag ska rita så är det bara med svart så den passar inte.

 

Och jo en sak till, den ska gå att använda utan att man är uppkopplad mot internet eller behöva synka mot nåt.

 

Edit: ändrat från att ha word till det korrekta googles dok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

 

Jag har kollat på onenote och det är både och.

 

Det verkar som det gör det som jag vill ha tag i. Men för att kunna göra allt det jag vill så måste jag inte bara vara uppkopplad utan även inloggad med microsoftkonto. Så det går tyvärr bort.

 

För jag är en sån där konstig person som vill kunna göra saker med min mobil utan att vara uppkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

 

Jag har kollat på onenote och det är både och.

 

Det verkar som det gör det som jag vill ha tag i. Men för att kunna göra allt det jag vill så måste jag inte bara vara uppkopplad utan även inloggad med microsoftkonto. Så det går tyvärr bort.

 

För jag är en sån där konstig person som vill kunna göra saker med min mobil utan att vara uppkopplad.

OneNote kräver nog ett msft-konto ja, men jag tror inte det kräver att du är uppkopplad. Jag använder ofta OneNote utan internetanslutning och det fungerar jättefint. Det är visserligen på min Windows-platta, men tycker att android ska fungera på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Evernote, fungerar bra, både för lokala anteckningar, men även synkronisering mellan övriga enheter, då måste man vara inloggad hos Evernote.

 

Men visst handlar det om vilken typ av "anteckningsprogram" man gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

Mikael63 quickmemo som jag har på min mobil kan man inte växla mellan skriv och ritläge dessutom är det bara svart färg.

 

.M var min logik som sa att måste man ha konto så måste man vara uppkopplad. Nu har jag redan avinstallerat den så kan inte testa. Men är säkert som du säger.

 

Mr Anderson och Laso. När det gäller evernote. Nu kommer jag inte ihåg vad som stod när jag klicka på den. Nåt om att den måste uppdateras och saknades kontakt, trodde då att man måste vara uppkopplad för att använda det.

 

"Slog ihop" det .M och Mr Andersson skrivit och gick in på play och uppdaterade evernote för att testa vad som hände.

Det visade sig vara lika som onenote att man måste skaffa konto för att kunna använda det, men man behöver sen inte vara uppkopplad för att använda det. Så jag använde den mailadress jag redan har på play för att skaffa konto, sen kan jag använda det utan att vara uppkopplad. Fanns alternativet att fortsätta med google, ev att det hade funkat att logga in den vägen, men provade inte det.

 

Hittills så verkar evernote på det stora hela göra det jag vill. Men jag har redan andra problem med mobilen som jag väntar på svar från LG om det. Sen ska jag testa evernote mer för att se om det funkar fullt ut. 

 

Fast jag tycker ju att det borde finnas fler såna appar utan att man måste ha konto, men hittills inte hittat nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Thirteen, men den verkar inte vara av den sort jag söker.

 

Om jag skriver vilket sorts dokument jag ska göra så ser man varför det är viktigt för mig att det går att rita och skriva i samma och att det hänger ihop.

 

Jag ska göra ett ICE (in case of emergency) dokument. Jag målar hela första sidan med röd färg och sen på det röda gör jag ett vitt + plus att jag med vitt skriver ICE, sen efter det skriver jag uppgifter om mig själv, vilka mediciner jag har och andra viktiga saker som vårdpersonal kan behöva veta om nån hittar mig medvetslös nån gång och jag inte kan tala om själv. 

 

När jag gjort färdigt dokumentet så lägger jag det på hemskärmen och det syns direkt man tittar på det att det gäller ICE så ingen behöver leta för att se om det finns ICE uppgifter nånstans i mobilen.

 

Jo, jag vet att det finns flera appar som gäller ICE. Jag har provat de flesta, men man får inte plats med särskilt mycket i dom. Så därför gör jag ett eget.

 

Jag ska göra ett par andra dokument där de också måste hänga ihop, men de ska bara innehålla text så där finns det ju andra alternativ.

 

Skulle kanske skrivet detta redan i första. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min telefon, Android 7, lägger man in de uppgifterna i: Inställningar – Användare – Krisinformation och där fyller man i Information samt Kontakter i befintliga mallar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det ICE-dokumentet så kan du göra det i princip i vilket bild/text-redigeringsprogram, exportera som png/jpg och lägg den som bakgrundsbild på din låsskärm. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thirteen jag hade glömt kolla i den här nya. Men där ligger krisinformation på samma ställe som i förra, längst upp i telefonboken/kontakter. Och just nu kommer jag inte ihåg vilket, men ett av fälten har begränsat med utrymme. 

 

Mr Andersson jag är en sån där person som inte använder mobilen så mycket. Så jag är inte så hemma med vad man kan göra utan brukar göra det jag är van vid. Jag har den mest som en säkerhet när jag är nånstans så jag kan få tag i hjälp om det behövs.

 

Mikael63 jo då jag kommer ihåg, annars kan jag kolla då jag har den kvar. Heter på svenska anteckningsbok på engelska notebook. Men hittar den inte på nån av dina länkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael63 jag kikade in på play butiken och den finns där. Sen om den går att ladda ner till LG vet jag inte än för jag inte har provat. Och när man kollar i playbutiken via datorn så får man inte fram vilka krav som ställs. Men sånt som ligger i playbutiken borde rimligen funka på andra.

 

Men just nu (i och med att jag har nåt fel? på mobilen) så tänker jag inte prova, kanske rentav blir nåt annat märke så tar det sen. Men det lilla jag kikade på så verkar den göra det jag vill. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...