Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver hjälp med Default sound


Spac3man

Rekommendera Poster

Det är sant att det spelades upp ett trevligt ljud när Windows startade i tidigare windowsversioner men en ljudsignal för varje sak man gör på datorn inklusive papperskorgstömning är väl inget man vill ha. Jag skulle också bli störd av det. Däremot kan jag förstå att en del vill få en ljudsignal när de får ett mejl eller ett meddelande från Åtgärdscentret. Cecilia har nog inte behövt bocka ur ljud för något hon gör i Utforskaren. Jag har i alla fall inga ljud där och har aldrig haft det tack-och-lov.

så du hade det inte på din tidigare version av win10, typ 1600?

vad heter den som ger ljud innan man tömmer papperskorgen? alltså den som frågar "vill du ta bort filerna"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en sådan här dator https://ssl-product-images.www8-hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/c03094905.png och för att få bra ljud från den har jag kopplat in två högtalare som står bredvid den. Det passar mig perfekt för när jag inte vill ha  ljud, har jag dessa högtalare avstängda.

 

Jag testade nu att sätta på dessa högtalare när jag 1. förpassade några dokument till papperskorgen (då hördes ett klickljud för varje dokument jag slängde) 2. tömde papperskorgen (och då hördes ett annat "släng"klickljud). Det var faktiskt inte så störande men helt onödigt.

 

Det är troligt att jag, när jag hade Windows 7, som jag uppgraderade till W 10 från, valde att inte få någon ljudsignal för nytt meddelande eller något annat. I alla fall har jag inte bockat för att jag vill ha ljud för någon händelse. Windows uppstartsljud verkar vara standard, se min skärmbild

post-55300-0-29298200-1513249448.png

men det hör jag aldrig eftersom mina högtalare normalt är avstängda. Jag sätter bara på dem när jag vill lyssna på musik eller se någon video på YouTube t ex.

 

Tillägg

Windows 10 har ingen uppstartstrudelutt. Jag satte nu på högtalarna innan jag startade datorn och då märkte jag det.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en sådan här dator https://ssl-product-images.www8-hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/c03094905.png och för att få bra ljud från den har jag kopplat in två högtalare som står bredvid den. Det passar mig perfekt för när jag inte vill ha  ljud, har jag dessa högtalare avstängda.

 

Jag testade nu att sätta på dessa högtalare när jag 1. förpassade några dokument till papperskorgen (då hördes ett klickljud för varje dokument jag slängde) 2. tömde papperskorgen (och då hördes ett annat "släng"klickljud). Det var faktiskt inte så störande men helt onödigt.

 

Det är troligt att jag, när jag hade Windows 7, som jag uppgraderade till W 10 från, valde att inte få någon ljudsignal för nytt meddelande eller något annat. I alla fall har jag inte bockat för att jag vill ha ljud för någon händelse. Windows uppstartsljud verkar vara standard, se min skärmbild

attachicon.gifMitt ljud.png

men det hör jag aldrig eftersom mina högtalare normalt är avstängda. Jag sätter bara på dem när jag vill lyssna på musik eller se någon video på YouTube t ex.

 

Tillägg

Windows 10 har ingen uppstartstrudelutt. Jag satte nu på högtalarna innan jag startade datorn och då märkte jag det.

 

ja jag gjorde också en uppgradering från 7:an och då hade jag dessa ljud jag pratat om, men alltså inte nu då.

 

jag kör mitt win10 på engelska och vi verkar inte ha samma ordning på ljuden

XvQOlMg.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå vi har visst samma om man undantar att ditt ljudschema är ändrat medan mitt är standard.

Skrollar jag i Programhändelser hos mig får jag upp

Enheten är frånkopplad
.... Fråga
Kalenderpåminnelse
Kritiskt stopp
Larm för kritisk energinivå
Larm för låg energinivå
.... Maximera
Meddelande om nytt fax
Meddelandevibb
osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...