Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka till Onenote i autostart


Aja

Rekommendera Poster

Efter uppdatering till senaste versionen av Windows 10 dyker en ruta med Skicka till Onenote upp vid start. Jag har gått in i Aktivitetshanteraren och Autostart och inaktiverat Send to OneNote tool, men rutan dyker i alla fall upp vid start.

 

Inget allvarligt problem, men hur får jag bort Skicka till onenote i autostart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Som jag ser det finns det minst två olika vägar att gå:

 

Windows 10

1. Avinstallera OneNote:

Start > Inställningar (lilla kugghjulet) > Appar > i den lilla sökrutan skriv one > i den nya sorterade listan dubbelklickar du på OneNote (Microsoft Corporation) och väljer avinstallera, sedan startar du om datorn.

 

2. Inaktivera OneNote:
Högerklicka på Aktivitetsfältet > Aktivitetshanteraren > fliken Autostart => högerklicka "OneNote" och välj Inaktivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för informationen.

Alternativ 2 är redan provat och fungerar inte.

Alternativ 1 tar bort programmet och det är inte vad jag önskar, bara att det inte öppnas automatiskt vid start. Jag vill öppna det när jag behöver det.

 

Jag har nu hittat ett tredje alternativ:

 

Inställningar> Sekretess>Bakgrundsappar och där har jag nu stängt av OneNote. Återstår att se om  programmet dyker upp vid nästa start av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativ 4.

 

Start > skriv tjäns > i listan som kommer upp så högerklickar du på 'Tjänster' och välj 'Kör som administratör' > skrolla ned till OneNote eller Microsoft OneNote >  Dubbelklicka på tjänsten > Stoppa tjänsten > i rullgardinslisten Startmetod: välj Manuellt (Obs! Välj inte inaktivera) > Klicka Verkställ eller Ok > Starta om datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då bör du markera det inlägg där du beskriver alternativ 3 som bästa lösningsförslaget. På så sätt kan en annan person som råkar ut för ett liknande problem se att problemet löstes och snabbt hitta lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...