Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail 2012


Varja

Rekommendera Poster

Jag använder Windows Live Mail 2012 i datorn med Windows 7.

När jag öppnar mail-programmet så dyker det upp en ruta med följande text:

 

"wlmail.exe - This application could not be started.

C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\could not be loaded."

 

När jag stänger ner rutan kan jag använda e-post-programmet som vanligt.

Varför kommer denna ruta upp och hur kan jag lösa detta problem?

 

Hoppas på hjälp. Tack på förhand.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har hänt i datorn sen Live Mail fungerade sist?

 

Kanske dags att byta till ett mejlprogram som fortfarande underhålls i stället för 5 år gamla Live Mail ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag får titta efter ett annat mailprogram.

Många här är väldigt nöjda med mejlprogrammet Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

WLM lades ner i februari 2017 utan att någon ersättare var klar.

 

Jag drabbades hårt som också ledde till andra problem - men det är en annan historia.

 

För att komma igång provade jag Microsofts nya mailprogram  som har likheter jämfört med WLM.

 

Men det fungerar inte bra mot bl a Comhems kunder.  Jag kommer att byta till den rätta typen inom kort. T.ex. från en ett Hotmail-konto som kan vara kompatibelt mot Comhem och som då också kan återställa de sparade data jag har från WLM-tiden och få tillbaka mail och annat. Detta är inte möjligt med den anslutning jag har nu och man måste bevaka att man inte har för mycket lagrat av mottagen post eftersom kapaciteten för stor mängd varken finns hos Microsoft eller hos Comhem.

 

Pehr i Skanör

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, pehrbau säger:

WLM lades ner i februari 2017 utan att någon ersättare var klar.

 

Jag drabbades hårt som också ledde till andra problem - men det är en annan historia.

 

För att komma igång provade jag Microsofts nya mailprogram  som har likheter jämfört med WLM.

 

Men det fungerar inte bra mot bl a Comhems kunder.  Jag kommer att byta till den rätta typen inom kort. T.ex. från en ett Hotmail-konto som kan vara kompatibelt mot Comhem och som då också kan återställa de sparade data jag har från WLM-tiden och få tillbaka mail och annat. Detta är inte möjligt med den anslutning jag har nu och man måste bevaka att man inte har för mycket lagrat av mottagen post eftersom kapaciteten för stor mängd varken finns hos Microsoft eller hos Comhem.

 

Pehr i Skanör

 

Det här blir OT men......

 

Jag brukar inte bry mig om meningslösa inlägg men det här kan jag inte låta vara utan kommentar. Ditt inlägg tillför inget i tråden samt att det innehåller påståenden som inte stämmer. Har jag missförstått ditt inlägg, hoppas jag att du svarar på mitt inlägg.

 

WLM uppdateras inte längre, det stämmer, men det fungerar fortfarande. Jag har alltid använt och har det fortfarande och har aldrig haft några problem med WLM.

 

Microsofts nya mailporgram??? Det finns inget nytt mailprogram om du inte menar det som är inbyggt i Windows 10 och det programmet fungerar utmärkt om man har ett @comhem konto. Det finns anvisningar på comhems hemsida hur man ska göra för att använda det med Windows 10.

 

Byta till rätta typen??? Hotmail är inget mailprogram där man kan använda andra mailkonton.

 

Anslutning?? Vad menar du med att det inte är möjligt med den anslutning du har???????? Mail program är inte beroende av vilken typ av internetanslutning man har.

 

mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, vertpre säger:

Ditt inlägg tillför inget i tråden samt att det innehåller påståenden som inte stämmer.

 

Jag får en känsla av att det är viktigare för pehrbau att beklaga sig än att få hjälp med hur det ena och det andra fungerar. Besvarade ett liknande inlägg i en annan tråd, med påståenden som inte stämmer och där inlägget även där inte hade mycket med tråden att göra.
 

https://eforum.idg.se/topic/355142-c-användare/?tab=comments#comment-1695145

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, vertpre säger:

Det här blir OT men

Ditt inlägg är inte alls utanför ämnet och pehrbaus inlägg håller sig också inom ämnet, dvs Windows Live Mail. Men av någon anledning är pehrbau numera "varsam med" att skapa ett nytt ämne. Det skrev han i alla fall här:
https://eforum.idg.se/topic/355062-problem-med-uppdaterinen-i-win-10/?page=3&tab=comments#comment-1695096

 

Om det beror på vår hjälp i hans eget ämne "Outlook.com tog över konto med Comhem och all mail trafik låstes" vet jag inte
https://eforum.idg.se/topic/354283-outlookcom-tog-över-konto-med-comhem-och-all-mail-trafik-låstes/

Det känns onödigt att upprepa det vi redan har skrivit i den tråden. Jag kan i alla fall säga att allt jag skrev fortfarande stämmer, som att WLM fortfarande fungerar, liksom Thunderbird, som jag kopierade över WLM-posten till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots tidigare inlägg vågar  jag säga några ord till.

 

Visst är det så att har man det installerat så funkar det.

 

I mitt fall var det så att när krocken med ett annat program gjorde att varken det andra eller mitt fungerade. Jag hade tidigare förutsätt detta och hade därför 2012 års  WLM sparat och det var också den sista versionen som släpptes.

 

När jag i slutet av juni därför försökte installera WLM fick jag beskedet att den var nedlagd i februari.

 

Det som senare hände var en följd av detta.

Och åter - jag är väldigt försiktig med att starta ett nytt ämne. Men pga min nyfikenhet kan jag ibland inte avhålla mig från att göra ett inlägg. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, pehrbau säger:

Och åter - jag är väldigt försiktig med att starta ett nytt ämne.

Men om man vill ha hjälp så är det bästa sättet att starta ett nytt ämne (under förutsättning att man själv inte redan har startat ett ämne om samma sak, för då skriver man i det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...