Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Android Security Apps Provide Better Protection than Google Play Protect


Thirteen

Rekommendera Poster

Undrar hur pass bra dom där så kallade säkerhetsprogrammen hindrar det som beskrivs här ? *

https://blog.ted.com/what-data-is-being-collected-on-you-some-shocking-info/

 

För egen del räckte det med att läsa Googles användarvillkor för Android som ger Google rätt till allt på mobilen från kontaktlistor, filmer, foton, mail, sms till att starta mikrofon och kamera och lyssna på och filma det som händer runt mobilen.

För jag skulle tappa intresse för mobilen. #

Ovan har resulterat i mobilförbud på en del företag.

Mobiler ska lämnas i receptionen.

 

Och det är ju inte bara Google som tar sig friheter.

Minns att för många år sedan undrade datainspektionen varför SHBs bankapp skulle ha rätt till kontaktlistan i mobilen.

 

# Jo jag har två Android.

Den första använd på resor för Navigering i bilen. Ligger annars avstängd i Originalkartongen.

Den andra ligger i Originalkartongen i en låda, avstängd. Och det är det numret på kontantkortet som jag lämnar till den så vanliga frågan:

Är du med i våran kundklubb ?

Varför använder jag dom inte annars ?

För användarvillkoren inte passade mig.

 

* För att lite lugna ner datatrafiken så kör jag normalt med en hostsfil

i datorerna som blockerar många kända informationsföretag.

 

Bifogar en Collusion efter startat Windows och varit inne cnet och laddat hem collusion till firefox inget annat.

Och Firefox är inställt för att inte spara något när webbläsaren stängs av.

Den centrala siten uppe till vänster är cnet. den cenrala siten nere till höger är adform.net som startades från cnet och sedan drog igång siterna runt omkring.

Normalt kör jag en hosts fil när jag kör en linux release som förhoppnings ska minska den här trafiken.

post-42633-0-73112900-1512427299_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar hur pass bra dom där så kallade säkerhetsprogrammen hindrar det som beskrivs här ? *

https://blog.ted.com/what-data-is-being-collected-on-you-some-shocking-info/

 

För egen del räckte det med att läsa Googles användarvillkor för Android som ger Google rätt till allt på mobilen från kontaktlistor, filmer, foton, mail, sms till att starta mikrofon och kamera och lyssna på och filma det som händer runt mobilen.

För jag skulle tappa intresse för mobilen. #

Ovan har resulterat i mobilförbud på en del företag.

Mobiler ska lämnas i receptionen.

 

Och det är ju inte bara Google som tar sig friheter.

Minns att för många år sedan undrade datainspektionen varför SHBs bankapp skulle ha rätt till kontaktlistan i mobilen.

 

# Jo jag har två Android.

Den första använd på resor för Navigering i bilen. Ligger annars avstängd i Originalkartongen.

Den andra ligger i Originalkartongen i en låda, avstängd. Och det är det numret på kontantkortet som jag lämnar till den så vanliga frågan:

Är du med i våran kundklubb ?

Varför använder jag dom inte annars ?

För användarvillkoren inte passade mig.

 

* För att lite lugna ner datatrafiken så kör jag normalt med en hostsfil

i datorerna som blockerar många kända informationsföretag.

 

Bifogar en Collusion efter startat Windows och varit inne cnet och laddat hem collusion till firefox inget annat.

Och Firefox är inställt för att inte spara något när webbläsaren stängs av.

Den centrala siten uppe till vänster är cnet. den cenrala siten nere till höger är adform.net som startades från cnet och sedan drog igång siterna runt omkring.

Normalt kör jag en hosts fil när jag kör en linux release som förhoppnings ska minska den här trafiken.

Var vänligt och se till att dina inlägg är on-topic och inte driver i väg med annat. Att börja ta upp vad du använder dina mobiler till är inte relevant i denna tråd.

 

Antivirusprogram och liknande är förstås till för att hindra att man får in skadliga program eller reklamprogram i enheten. Det har förstås inget att göra med att internetoperatörer som Deutsche Telekom kan se vilken mobilmast man är uppkopplad mot och om man skickar SMS eller kopplar upp ett telefonsamtal, eftersom det är precis det man vill göra. Det är det som artikeln du länkar till tar upp och dessutom är den väldigt gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var vänligt och se till att dina inlägg är on-topic och inte driver i väg med annat. Att börja ta upp vad du använder dina mobiler till är inte relevant i denna tråd.

 

Antivirusprogram och liknande är förstås till för att hindra att man får in skadliga program eller reklamprogram i enheten. Det har förstås inget att göra med att internetoperatörer som Deutsche Telekom kan se vilken mobilmast man är uppkopplad mot och om man skickar SMS eller kopplar upp ett telefonsamtal, eftersom det är precis det man vill göra. Det är det som artikeln du länkar till tar upp och dessutom är den väldigt gammal.

Lite aktuellare länkar då

http://www.newsweek.com/trump-internet-privacy-bill-fcc-578718

https://www.dn.se/kultur-noje/google-och-facebook-hatar-verkligen-konkurrens/

Vad det gällde min användning av Andoidmobiler så var det två exempel på vad jag anser man kan använda Androidmobiler säkert till.

Android uppfyller ju alla krav på ett skadligt program.

Men det var tydligen för subtilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...