Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får man accesspunkten UNFI AC-Lite att fungera?


petepan07

Rekommendera Poster

Hej,

 

Köpte för några timmar sedan en Unifi Ac-Lite (accesspunkt) och är redan besviken. Trodde det skulle var enkelt att installera den men stöter bara på problem.
Behöver all hjälp jag kan få av någon bussig själ

Den lyser med ett vitt sken och när jag försöker använda mig av Unfi Controllern som man tydligen ska ladda ned så står den bara och tuggar men inget händer. Till slut för jag följande meddelande

 

Initializing UniFi Controller ...
Starting UniFi Controller ...
Server taking too long to start...
Start-up failed.

 

Har laddat ned senaste versionen av JAVA som man tydligen ska göra och försökt installera om själva controllern. Jag har även resetat Accesspunkten och även routern(en Telia Thomson)

 

Jag gissar att jag måste öppna upp portar m.m.
Men hur ska jag göra? Någon som kan förklara steg för steg då jag inte är så insatt i det hela.
Någon mer än jag måste ha stött på det här problemet tänker jag eller?

Någon som kan förklara grundligt vad jag ska göra
Tack på förhand


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

Initializing UniFi Controller ...

Starting UniFi Controller ...

Server taking too long to start...

Start-up failed.

 

Har laddat ned senaste versionen av JAVA som man tydligen ska göra och försökt installera om själva controllern. Jag har även resetat Accesspunkten och även routern(en Telia Thomson)

 

Jag gissar att jag måste öppna upp portar m.m.

Men hur ska jag göra? Någon som kan förklara steg för steg då jag inte är så insatt i det hela.

Någon mer än jag måste ha stött på det här problemet tänker jag eller?

 

 

 

Inga portar behöver öppnas. Starta du om datorn efter att du installerat UBNT controllern? 

Vilket antivirusprogram har du? 

Varit med om att mitt dåvarande antivirusprogram som jag hade fick för sig att den inte ville acceptera controllerprogramvaran. 

Vilken version av controllern kör du?

Tyvärr är det nog så med Ubiquitis produkter att de är väldigt bra men också komplexa och inte så användarvänliga utan de riktar ju framför allt in sig på företagsmarknaden.

 

Sett deras Quick Start Guide?

https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_AP-AC-Lite_QSG.pdf

Tycker faktiskt att de är rätt enkla och användarvänliga, spec att installera. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...