Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Var finns AUTOSTART?


Dimos
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Hej

Min Outlook öppnas 2 ggr vid starten. Någon gång hade jag markerat i Win Optimizer att den skulle startas vid start, men sista tiden startar den alltså 2 ggr.

Jag har avmarkerat uppstarten av Outlook i Win Optimizer, men det hjälper inte.

Jag har sökt på Autostart i Utforskaren för C;, men de förslag på mappar som kommer fram existerar inte. T.ex:

 

- C:\Användare\Mitt namn\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start-meny\Program (AppData finns inte. Mina mappar slutar på Application Data, och denna mapp är tom)

- C:\Användare\Mitt namn\Programdata\Microsoft\Windows\Start-meny\Program (Programdata finns inte)

- C:\Användare\Mitt namn\Start-meny\Program (Start-meny är tom)

etc

 

Finns det möjligen dolda mappar? Några förslag?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

I Aktivitetshanteraren finns det en flik som heter Autostart där man kan inaktivera automatiskt startade program. Sen kan program startas automatiskt för att de är schemalagda och då får man kolla i Schemaläggaren.

 

Mappen AppData i användarprofilen är en dold mapp så man måste slå på visning av dolda filer och mappar i Utforskaren för att kunna se den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Aktivitetshanteraren finns det en flik som heter Autostart där man kan inaktivera automatiskt startade program. Sen kan program startas automatiskt för att de är schemalagda och då får man kolla i Schemaläggaren.

 

Mappen AppData i användarprofilen är en dold mapp så man måste slå på visning av dolda filer och mappar i Utforskaren för att kunna se den.

Tack även till dig Cecilia. Mitt minne är intensivt, men kort!

Jag inaktiverade Outlook i Aktivitetshanteraren, och nu startar Outlook bara en gång (OK). Genom att visa dolda mappar kan jag hitta även denna autostart.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Skriv in sökväg nedan i sökrutan(ner till vä)för att komma till Autostartmappen:

%appdata%\microsoft\windows\start menu\programs\startup

 

Leta sen upp de program du vill ha där - kopiera - klistra - klart!  Kolla ev i Inställningar(kugghjulet) i Appar/autostart för att se om det lyckats - lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...