Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur ska jag kunna hävda min rätt att svara själv?


Skorpion76

Rekommendera Poster

Som funktionsnedsatt råkar jag ofta ut för att mina föräldrar svarar åt mig och pratar över huvudet på mig. Mamma har förstått att det inte är snällt att göra på det viset och effekten blir att jag som funktionsnedsatt blir betraktad som mindre vetande. Hur ska jag kunna hävda rätten att föra min egen talan när det till på köpet heter att mina föräldrar svarar åt mig av välmening?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns nog bara möjligheten att prata om det upprepade gånger, din mamma verkar ju ha förstått så om hon fortsätter ändå av gammal vana så är det bara att säga till varje gång (men i enrum), om det är din pappa som är det största problemet så ta hjälp av din mamma för att försöka få honom att förstå hur du upplever det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
På 2017-11-25 på 10:09, skrev Cecilia:

Det finns nog bara möjligheten att prata om det upprepade gånger, din mamma verkar ju ha förstått så om hon fortsätter ändå av gammal vana så är det bara att säga till varje gång (men i enrum), om det är din pappa som är det största problemet så ta hjälp av din mamma för att försöka få honom att förstå hur du upplever det.

Det har jag gjort och mamma har också börjat bli trött på honom. Det märkliga tycker jag är att inte föräldrarna konfronteras och förhörs i en större utsträckning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...