Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Minnesbrist på Androiden (Löst)


DePhaz

Rekommendera Poster

Jag såg att det fanns en aktiv tråd med titeln "Hårddisken full". Har samma problem här skulle jag kunna säga men detta gäller min mobiltelefon. Först lite bakgrundsfakta:

 

I måndags kväll ville min telefon som vanligt ta hem några uppdateringar till appar men Google Play klagade på att det inte fanns nog med utrymme att installera dem på. Fick panik och slängde i all hast ut ett par appar som jag aldrig använder. Tittade senare i ES filutforskaren och såg att det såg ut så här (obs, dagsaktuella siffror) : Internt minne 95% använt. 10.80GB av 11.42GB. Noterbart, alla mina foton, nedladdningar etc ligger på ett minneskort.

 

Fortsatte städa genom att slänga sms (borde kanske tagit dem som inehöll bilder också), tömma internethistoriken, cookies, cache från webbläsaren Chrome och webbhistoriken från Opera. MEN vad hjälpte detta? Inte ett dugg! :blink: Bara de avinstallerade apparna borde ju gett bortåt 100MB tycker jag då de var på runt 20MB styck.

 

Nu till något annat: Om jag går in i inställningar/Lagring så ser jag att det är 681MB internt minne kvar. Det finns en stor post märkt "Cachlagrad data" på hela 7.89 GB men vad är det för cachlagrad data? :o Jag har ju TÖMT internethistoriken! Jag kan tömma denna rubrik som tydligen innehåller cachlagrade data från appar men vilka appar samlar mer data än webbläsarna? Använder i stort sett inga appar förutom webbläsarna och Mail appen som är kopplar ihop telefonen med mina e-post konton. Men mailen ligger väl på Yahoo och Microsofts (hette förut Hotmail) servrar, inte i telefonen. Tömmde skräpposten i vart fall. Gmail har jag också och här hamnar annoteringar från Youtube. Bör jag ta bort dem?

 

Så till sist en sak som jag kanske har fått om bakfoten men som jag ändå har med: Om jag går in under Inställningar/Appar så får jag längst ner en siffra på Intern lagring. Här är 3.1GB använt och 8.4GB ledigt. Förstår inget... :unsure:

 

Så, jag får väl säga som Di Leva: Vem ska jag tro på, tro på, tro på... (och hur ska jag göra för att vinna tillbaka lagringsutrymme)?

 

OS: Android 4.4.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7,89 GB låter ju väldigt mycket. Du kan gå in i Inställningar - Mer - Programhanteraren och sedan gå igenom alla appar för att se vilka som har stort cache lagring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick igenom apparna lite snabbt. Opera toppar med 94.64MB i cache. Började räkna ihop totalsumman av alla appar då jag hittade en som jag hade missat. Google Play butik: 7.20GB!! Ursäkta språkbruket men: J-a bandit! Tömde och hamnade på 32%, 3.60GB använt. Nu är jag glad! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...