Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lär killarna att veta hut!


Skorpion76

Rekommendera Poster

Jag har funderat en hel del på det här med våldtäkter och sexuella ofredanden och så här tror jag att det ligger till. Rätta mig gärna om ni tycker att jag har fel, men så här tror jag att det ligger till. Flickor och pojkar får helt olika slags fostran när de växer upp. Pojkar får lära sig att de ska ta för sig av livet medan flickorna ska veta hut i en större utsträckning. Hon ska lyda och göra som hon blir tillsagd.

I det gamla bondesamhället fungerade den här sortens fostran säkert utmärkt eftersom kvinnorna stannade hemma och skötte familjen, men nu lever vi på 2010-talet och kämpar för lika rättigheter mellan könen. Trots det hänger det gamla synsättet kvar. Pojkarna ska lära sig att ta för sig av livet och pojkar och killar har en mycket starkare könsdrift än tjejerna. Därför tror jag att det är omöjligt för fäderna att lära sina söner att det är förbjudet att tafsa på en tjej som "råkade komma i vägen".

Rätta mig gärna om jag har fel, men det här är min personliga uppfattning och när en kvinna har blivit våldtagen, sexuellt ofredad, sexuellt utnyttjad, utsatt för sexuella övergrepp eller sexuellt tvång är det nästan alltid bara kvinnor som diskuterar just det. Kvinnorna håller sedan ihop och tycker samma sak medan männen knappt yttrar ett ord i frågan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...