Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivitetshanteraren


Hämtaren

Rekommendera Poster

I denna får man reda på väldigt mycket. Det svåra är att begripa vad allt betyder och hur man ska göra när något uppstår som jag tycker verkar konstigt. Jag kollar på Processer och ser hur många procent av olika minne CPU Disk etc som används. Disk visar rätt ofta uppemot 100 % men ingen av angivna processer ser ut att använda mer än delar av procent. De allra flesta ingenting. Kan någon säga mig vad som är fel för knappast ska den gå upp i 100 % och inramas med rött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I denna får man reda på väldigt mycket. Det svåra är att begripa vad allt betyder och hur man ska göra när något uppstår som jag tycker verkar konstigt. Jag kollar på Processer och ser hur många procent av olika minne CPU Disk etc som används. Disk visar rätt ofta uppemot 100 % men ingen av angivna processer ser ut att använda mer än delar av procent. De allra flesta ingenting. Kan någon säga mig vad som är fel för knappast ska den gå upp i 100 % och inramas med rött.

 

För att få en mer detaljerad bild av vad som händer i datorn kan man kolla med Resursövervakaren och den kan man t ex nå från Prestanda-fliken i Aktivitetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Se denna tråds inlägg i# 2 för tips hur du skall göra och hur det kan se ut med Resursövervakaren .

Ja det är exakt samma på Windows Vista/7/8/10.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...