Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips vid problem av uppgradering av Windows 10 oavsett version


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Jag fick precis nyligen Windows 10 Fall Creators Update och på min "rätta maskin" var det absolut inga problem.

Däremot på en annan gammal maskin fick jag ideliga problem med olika felkoder och att Windows uppgraderingen misslyckades.

Likadant på en bekants dator som jag till sist också också löste på samma sätt.

 

Så här är mina tips och jag skall säga direkt att tips. nr. 1 var det som löste problemen.

 

1. Klicka start > Inställningar (lilla kugghjulet) > Uppdatering och säkerhet > Felsök > klicka på ´'Windows update - 'åtgärda problem som hindrar dig från att uppdatera' > om Windows frågar dig att köra felsökaren i administrativt läge klicka Ja > godkänn alla rättelser > Starta om datorn.

Du kommer också att få ett resultat där du kan välja att visa detaljerad info.

 

Om problemet kvarstår (oavsett felkod):

2.  Vill jag hänvisa till denna eminenta guide som bl.a  kan hantera 0x80070070 – 0x50011, 0x80070070 – 0x50012, 0x80070070 – 0x60000, 0x80070070 ,0x80070008 och 0x000002 men tyvärr på engelska fast med utförliga instruktioner:

Windows Central: Windows 10 Fall Creators Update common problems and fixes

 

Mvh :)

 

Ps. Det är fritt fram i tråden att tipsa om saker som ev. kan hjälpa till att lösa dessa problem.

Här är en annan länk: TechRadar: Windows 10 Fall Creators Update problems: how to fix them

Det är klart att kanske en del tips blir likartade eller samma, men det kan också vara intressant med förklaringar om varför, för att bättre få förståelse om vad som kan orsaka strul?

  • Inga problem i denna tråd, då är det bättre att starta en ny tråd.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...