Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Verifierat Paypalkonto?


Zimbraight

Rekommendera Poster

Hej,

Eftersom jag har fått så bra svar när jag frågat om andra saker i detta forum så tänkte jag att ni kanske kan hjälpa mig med detta också. :)

 

Nu är det så att jag hade tänkt att införskaffa virtuella pengar på denna sajt(se tagg) och det säkraste alt. verkar vara PP då jag inte har ett CC...men efter att ha läst deras shoppingregler(http://ncmall.neopets.com/mall/ajax/shopping_rules3.phtml) blev jag lite fundersam...behöver jag ett CC fastän jag använder PP?

 

Hur verifierar man sitt PPkonto om man inte vill/kan använda kort? 

 

Kan mottagaren se på vilket sätt man verifierat(bekräftat sin identitet) dvs. om man använt CC eller inte?

 

Och ja, jag har googlat efter info om detta men har bara blivit mer och mer förvirrad eftersom informationen jag funnit inte gett mig det svar jag sökte eller inte varit tillräckligt förklarat etc.

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Eftersom jag har fått så bra svar när jag frågat om andra saker i detta forum så tänkte jag att ni kanske kan hjälpa mig med detta också. :)

 

Nu är det så att jag hade tänkt att införskaffa virtuella pengar på denna sajt(se tagg) och det säkraste alt. verkar vara PP då jag inte har ett CC...men efter att ha läst deras shoppingregler(http://ncmall.neopets.com/mall/ajax/shopping_rules3.phtml) blev jag lite fundersam...behöver jag ett CC fastän jag använder PP?

 

Hur verifierar man sitt PPkonto om man inte vill/kan använda kort? 

 

Kan mottagaren se på vilket sätt man verifierat(bekräftat sin identitet) dvs. om man använt CC eller inte?

 

Och ja, jag har googlat efter info om detta men har bara blivit mer och mer förvirrad eftersom informationen jag funnit inte gett mig det svar jag sökte eller inte varit tillräckligt förklarat etc.

 

Tack på förhand! :)

Jag har kreditkort kopplat till Paypal, hur annars kunna föra över pengar till dom?

Ska det ske genom bankkonto eller annat, cash är ju uteslutet?

 

Antingen sätter du in pengar så det finns täckning för ditt köp på något sätt, eller så dras det direkt ifrån kortet, som för mig, och PP tar några kronor för besväret/säkerheten att det funkar.

 

Om dom har ett upplägg för att föra över från bankkonto, vet ej?

 

Mottagaren ser ju att han fått betalt om det finns tillräckligt hos Paypal/kortet, annars genomförs ej transaktionen/köpet, hur mottagaren ser var pengarna kommer ifrån är nog inte så intressant för denne.

 

Att du inte har ett kreditkort av något slag förvånar mig eftersom fler och fler butiker inte hanterar kontanter längre.

Går du in på banken och tar ut kontanter över disk för dina köp i vida världen?

 

Om du nu har ett körkort så blir fler och fler P-hus/automater kopplade till kort, så kontanter är uteslutet där snart.

 

Har inga andra förslag för ditt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett inlägg av egen erfarenhet:

 

PayPal använder ENDAST följande mejladresser:

 

@paypal.se   @paypal.com  @e.paypal.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...