Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera bokmärken till Opera?


DePhaz

Rekommendera Poster

Har bara en liten fundering här. Det är uppe i ett annat forum men jag postar ändå. Kanske får jag mer input.

 

I vart fall så har jag gjort klart en hårddisk med en senare version av Ubuntu som inom en snar framtid ska tas i bruk. Mitt försök att lägga till en installation av Google Chrome (ver 42) misslyckades dock kapitalt. Ja, själva installationen gick bra men inget fungerade.  Och (vad värre är) det gick  inte att avinstallera programmet efteråt. Jag fick aldrig upp rutan där jag skulle skriva lösenordet. Kanske finns det någon trevlig terminal kod för det. 

 

Testade en annan webbläsare men fick ingen flyt i den (på Youtube) men Opera har stöd för html5 så det fungerade. Men jag kan inte föra över mina bokmärken som jag lät Google Chrome exportera till html och sedan lade över på ett USB minne. Förr i tiden var det  vanligt  att  importera/exportera bokmärken kors och tvärs men idag när allt ska kopplas ihop så har det kommit ur mode. Jag vill dock inte ha samma bokmärken på telefonen och i datorn så jag vill importera mina bokmärken till Opera utan att gå över Google kontot. Eller få tag på en 32-bitars Google Chrome som fungerar under Ubuntu. Men finns det? Och i så fall var? Jag testade denna:  https://google-chrome.en.uptodown.com/ubuntu men det fungerade ju inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kikade runt lite men tyckte inte att jag hittade något om detta. Får testa till helgen för nu i veckan har jag inte tid. Återkommer med rapport.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade nyss Opera för Linux.

Import av bokmärken:

 

Klicka på O längst upp till vänster "Anpassa och styr Opera".

Bokmärken -> Bokmärken och inställningar...

I dialogen som dyker upp i fältet "Från:" välj HTML-fil med bokmärken.

Klicka på knappen välj fil.

Leta reda på ditt USB med dina sparade bokmärken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Fick kopplat in disken nu och kikat lite närmare. Lyckades hitta import funktionen igen och fick importerat med bra resultat. Ska titta lite närmare på det hela när uppgraderingen är klar (fick ett meddelande om att det behövdes en uppgradering till Ubuntu 17.04).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...