Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Optimera för Google docs


Martassen

Rekommendera Poster

Jag har Word 2017. Jag ska maila vissa worddokument och personen vill de ska vara optimerade för Google docs när han får dom

 

Hur gör jag det? Behöver jag nåt program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att du bör kunna:

 

Ladda upp dem till Google Drive.

Via webbläsaren välj att öppna med Google Drive.

Högerklicka och välj Arkiv-Skicka som e-postbilaga.

 

Kräver naturligtvis att du har ett Google-konto.

 

Ovanstående kanske inte behövs men jag antar att dokumentet då är i "rätt" format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gjort som Mikael skriver så tror jag du kan välja spara som, för att välja gdoc format, för worddokumentet är kvar som word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...