Just nu i M3-nätverket
Jump to content
Ove Salmen

Lösenordsbyte i Thunderbird och Google

Recommended Posts

Hej är det fler än jag som har flera enheter för att läsa e-post ? Jag har en Android-mobil och en Windowsdator. Läser e-post i båda. Men bytte lösenord i Google på mobilen, när jag skulle läsa e-post i Datorn (Thunderbird) gick inte det, jag hade ju ändrat lösenordet. Sen började helvetet. Google hoppar in med en ruta och vill att jag ska logga in på Google, Thunderbird kontrollerar samtidigt användare och lösenord. Google känner inte igen Datorn och blockerar den. Samtidigt skickar Google e-post om att användare har använt mitt konto.

Jag ska verifiera mina enheter. Det har jag gjort. Sen börjar Google om med ny verifieringsruta...

Hur byter man lösenord på e-post konto i Thunderbird ?

Hej!

Du bör få upp en ruta i Thunderbird när du hämtar mail där lösenord efterfrågas. Du skall spara det nya lösenordet och låta windows hantera det.

Prova att sända mail, en ruta där lösenordet efterfrågas bör dyka upp. Samma sak där, spara det nya lösenordet och låt windows hantera det.

/ Jari

Hej!

Du bör få upp en ruta i Thunderbird när du hämtar mail där lösenord efterfrågas. Du skall spara det nya lösenordet och låta windows hantera det.

Prova att sända mail, en ruta där lösenordet efterfrågas bör dyka upp. Samma sak där, spara det nya lösenordet och låt windows hantera det.

/ Jari

Det är OAuth2 verifiering på mitt e-post konto. Google gmail använder det . Man kan logga in i Google och se sina enheter. Men trixet verkar vara att synkronisera datorn.

Vet inte vad jag gjorde ? Men i laptoppen kunde jag felsöka kontot i Windows mail och åtgärda det. Så där kan jag skicka o ta emot mail.

Men den stationära VILL inte göra exakt samma sak. Så några förslag ?