Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny på strömning av musik


tomashag

Rekommendera Poster

Jag tänkte börja med att lyssna på musik från Tidal och har några frågor. Jag har läst någonstans att bara Chrome klarar den bästa upplösningen - är det så? Om man kör Tidals app på PC:n, använder den då Chrome (om man har satt Chrome som default webläsare förståss)? Eller går appen själv ut på nätet? Kommer man att se strömningsapparaten som en ljudenhet i PC:n (Win 10 )? Jag är ute och söker efter en lämplig hårdvara. Den ska ha analoga utgångar för att kunna ansluta till min förförstärkare och bör kosta under 10k. Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte hundra procent på hur tidal fungerar. Men jag tror du måste ha deras app, antagligen i datorn eller i luren för att styra streamingen, även om du kör med en separat enhet. På deras hemsida så finns det en lista över enheter som stödjer tidal. Så du kommer nog inte se en extra ljudenhet, utan det är appen som sköter det åt dig.

 

Så jag skulle nog börja snegla där och se om det finns något som lockar. En del företag kände jag igen, många vet jag ingenting om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...