Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mikael63

Furniturebox - inte att lita på!

Rekommendera Poster

Våren 2016 beställde vi en sk. dagbädd från Furniturebox. Den hade några skador varför vi skickade in en anmälan om detta 160424.

160503 får vi svar att Furniturebox avser att ersätta oss eller att vi kan returnera varan.

160505 bestämmer vi oss för att acceptera ersättning, vi får besked att 400 kr är insatt på kontot och att detta ska gälla i minst tre år.

 

Inte förrän nu i höst, 171022, tänkte vi åter handla av dem och funderar hur vi ska komma åt att nyttja de 400 kronorna.

Inget svar alls på en vecka varför jag prövar med deras webbformulär.

Ytterligare en vecka senare, idag 171105, får vi besked att tillgodo-pengen bara gäller i ett år.

 

Svarar dem att de antingen ljuger nu eller att de ljög tidigare, men påpekar att det kvittar då jag för länge sedan handlat av ett seriöst företag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter ditt inlägg här så slog jag upp omdömena kring furniturebox på prisjakt. Och det var inte vad jag skulle kalla positivt. Verkar som att dom ofta skickar fel vara, vägrar ta tillbaka eller byta ut och det är svårt att ta kontakt med dom till att börja med.

 

Vilket är lite trist då dom verkar vara i stort sett den enda butik som säljer den typ av förvaringsmöbel jag är på jakt efter till min hall.

Redigerad av .M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Seriöst eller?

Hej!

Tack för ert mail.

Vi har nu kontrollerat ert ärende och tyvärr har ert tillgodo blivit felaktigt bortplockat.

Detta är nu korrigerat och finns tillgängligt på ert kundkonto.

Självklart beklagar vi det inträffade.

Först menar man "minst tre år". Sedan att policyn är ett år.

Efter påpekande så är, efter två veckor, pengarna åter tillbaks.

 

Ska banne mig leta nåt att köpa för just den summan...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den 18/12 2017 tänkte jag då handla en matta för dessa 400 kr.

När jag ska logga in på mitt kundkonto ser jag att det inte går att logga in någonstans, man har slutat med inloggning helt enkelt.

Ställer då frågan, samma datum som ovan, hur jag ska kunna ta del av pengarna.

Idag är det 13 dagar sedan men inget svar...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

Publika meddelanden



×