Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Pelle Penna

LÖST Kan man tvinga en webbläsare att läsa in en sida

Rekommendera Poster

Pelle Penna

Så här är det.

Vår förening använder Wordpress som hemsideredigerare. I detta Wordpress finns ett tillägg som heter Elementor och som jag använder för att redigera sidorna med, MEN.

Det ser bra ut i redigeringsläget, men när jag kollar i andra webbläsare så slår inte alla förändringar på sidan igenom utan att man först rensar webbhistoriken (cashen).

I stort fungerar en redigerad sida, dvs. text och bilder visas ok, men sedan om man lägger in kantlinjer och skuggor samt bakgrundsfärger, så slår dessa förändringar inte igenom utan att man har gjort en rensning av webbhistoriken.

Därför undrar jag om man på något sätt kan tvinga andras webbläsare till att läsa in hela sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Phenomen

I admin-gränssnittet & översta menyn, har du alternativet "Purge all cache" under prestanda-alternativet "i mitt fall" men det kan heta något annat beroende på vilken version... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pelle Penna

Ja, men det påverkar väl inte andras webbläsare, eller???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Phenomen

Ja, men det påverkar väl inte andras webbläsare, eller???

Som svar på din fråga...

Det finns olika sätt att cacha innehåll i sidor. Jag har inte tänkt på det här tidigare. Men nu såg jag att det finns två olika cache-plugins i de två WP-installationer som jag har. 

Men om du vill testa att "rensningen" fungerade, testa att öppna sidan i två olika browsers. för att sedan "rensa". Sedan refreshar du...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pelle Penna

Löste sig genom ett tillägg i wordpress, Autooptimize och sedan bocka i tre rutor, en för CSS, en för HTML och en för JS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...