Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Raderade mejladresser kommer tillbaka


Lighthouse2

Rekommendera Poster

Hej! Vet inte om detta hör hemma under mobil, Windows eller annat ämne men jag chansar-

 

Varje gång jag skriver in första bokstaven i mailprogrammet i appen "MyMail" (Android) så dyker gamla raderade mejl-adresser upp som förslag att skriva till,

och dessa försöker jag ihärdigt få bort permanent.

 

Men det är svårt att radera redan raderade mejladresser när dom inte finns i varken mobilens kontaktlista eller i kontakter när man är inloggad via Webbläsaren.

Men, ändå dyker dom upp oavsett vad jag gör.

Har testat med Link2SD att rensa både cash och data, ominstallera appen, rensa med Ccleaner. Har också stängt av och på synk, stängt av och på mobildata, startat om mobilen,  - men varje gång jag skriver aktiverar mejprogrammet efter en ominstallation så följer dessa raderade mejladresser med.

 

Tar gärna emot tips och förslag! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.. har du kvar några mail från/till dessa kontakter? I papperskorgen?

Tänker att appen hämtar förslag från dessa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé men den är tömd och det är rensat i både dator och mobilen med Ccleaner och Clean Master.

 

Tog bort ett konto i mobilen som var knutet till Yahoo och installerade det igen. Där dök inte adresserna upp vid omregistrering. Däremot när ettt Hotmailkonto omregistrerades så dök dom upp. Alltså måste det ha med Hotmail att göra i någon synkning som jag inte hittar vartifrån den tar uppgifterna. Eller hur jag ska hitta dem, dom är ju raderade från mitt konto och finns inte där längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min mobil finns alternativet att ta bort epost från servern när de raderas eller att aldrig ta bort dem från servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

i både dator och mobilen

Hur är det på mailservern då?

Fast om synk är avstängd så vet jag inte..

Har du kollat synkning i mobilen både i e-postappen och i mobilens inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min mobil finns alternativet att ta bort epost från servern när de raderas eller att aldrig ta bort dem från servern.

 

Inget mejl finns sparat men däremot är avsändarens mejladress @live.se och @live.com sparade i "molnet" nånstans och kommer upp som potentiell kontakt att skriva till. Fast dom är raderade och senast använda för över ett år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det på mailservern då?

Fast om synk är avstängd så vet jag inte..

Har du kollat synkning i mobilen både i e-postappen och i mobilens inställningar?

 

På mobilen har synk har stängt av och på, rensats och ominstallerats. @live.se och @live.com adresserna det handlar om, är på Hotmails server och dom verkar tydligen spara samtliga sända och mottagna e-mejl adresser i någon slags "molntjänst"/server som är kopplad till alla Hotmail-konton.

Men jag tror nån lösning måste finnas ändå hur man avbryter detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade svaret  här

 

Visade sig vara många många liksom mig som undrar och har samma funktionsproblem i Hotmailen. Att skrivna och mottagna e-adresser aldrig aldrig går att få bort, dom ligger för evigt kvar på ditt Hotmailkonto och kommer för alltid att dyka upp som förslag när du ska skriva ett mejl.

 

"This list of auto completes has to be stored somewhere on the Microsoft/Outlook/Hotmail server end"

 

"I understand your concern, however it is not possible to delete the Search email history"

 

"So, it seems Outlook.com keeps a list of "To" and "From" addresses associated with my account, even if I deleted all emails To/From these people, and these people are not in my contact list"

 

Finns alltså inte att göra än att acceptera detta eller sluta använda Hotmail. Tack ändå för tips och goda råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...