Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatera Office 2007?


Nikita

Rekommendera Poster

Nu slutar Microsoft med support och uppdatering av Office 2007. Frågan är då om man bör lyda deras rekommendation att uppdatera och prenumerera på den nya versionen. Vilka risker tar man? Känns bra om man skulle få synpunkter från neutrala personer. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att avgöra detta, men tror inte risken är så stor. Man får göra en avvägning och så beror det naturligtvis på hur du hanterar din dator och vad du gör med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risken finns om du öppnar ett dokument som t ex innehåller skadliga macron. Sådana kan man ju få på mejl och det är ofta svårt att upptäcka att de mejlen kommer från någon annan än de uppges komma från, särskilt i en stressad situation som det t ex står i mejlet att din internet-anslutning kommer att stängas av om ett dygn om du inte svarar på frågorna i dokumentet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Jag är lågriskperson när det gäller att öppna misstänkta filer, men om det inte innebär några risker med själva uppdateringen så känns det som att det är bäst att göra det ändå. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill betala för ett nytt Office-paket så kan du se om gratis LibreOffice räcker till för dig. LibreOffice klarar av de allra flesta Office-filer utmärkt, jag har inte haft något problem på flera år men jag vet att om man har Excel-filer med makron eller VBA är det inte säkert att det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...