Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställ efter fall creators update


Hockke

Rekommendera Poster

Jag uppgraderade via länken i IDG och fick omedelbart problem. Jag har en skanner och två skrivare med några år på nacken. Skannern gick igång med ny drivrutin, bläckstrålen fungerar delvis, (bläckstatus kan inte visas) och den äldsta, lasern, är helt försvunnen. Inga nya drivrutiner för den.

Nu är frågan hur jag gör för att backa till den gamla versionen av Windows 10?

Jag har W10 Pro 64-bit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Och mitt tips till alla:

Ha inte så bråttom med att få Windows Fall Creators Update

I sinom tid kommer dom flesta att få detta via vanliga Windows update och om inte, ja då den dagen kan man hämta och installera denna stora uppgradering manuellt.

Men just nu är inte "Fall Creators Update" helt 100% och det finns naturligtvis buggar, problem och annat.

Det är en stor Windows uppgradering - och inte en vanlig simpel Windows uppdatering.

Avvakta och se.

 

Förövrigt skall och bör man se till att ha tagit en fullständig backup innan denna installation påbörjas!

Det blir i allt väsentligt som en nyinstallation där många saker kan gå fel (vilket inte skall tolkas som att det kommer att göra det), men när det fungerar kommer ni att ha ett bättre Windowssystem sedermera, där alla tidigare installationer av program fortsatt kommer att fungera.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har det strulat till sig..jag skulle prova senaste creators update - fall edition eller vad den nu heter men det funkade inge bra så jag gick tillbaka till min förra windows 10 som vanligt.

 

allt såg bra ut först men jag upptäckte snabbt att det har blivit något riktigt knasigt.

 

jag kan bara öppna "den här datorn" och ett par program men ingen browser, inte ens internet explorer :o 

så fort jag testat ett program som inte startar så kan jag inte ens öppna startmenyn efter det utan jag måste starta om min dator först genom att hålla i powerknappen och låta den stängas av.

 

jag kommer åt kontrollpanelen via att gå pil uppåt under "den här datorn" och där ligger den under desktop. men jag kan inte göra mycket mer efter det, under "recovery" har jag försökt att klicka på fliken "if your having problems with your pc, got to settings and try to resetting it"  men inget händer.

 

just nu skriver jag från min laptop, tack och lov att man har den.

vad kan jag göra? snälla hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nu har det strulat till sig..jag skulle prova senaste creators update - fall edition eller vad den nu heter men det funkade inge bra så jag gick tillbaka till min förra windows 10 som vanligt.
 
allt såg bra ut först men jag upptäckte snabbt att det har blivit något riktigt knasigt.
 
jag kan bara öppna "den här datorn" och ett par program men ingen browser, inte ens internet explorer :o
så fort jag testat ett program som inte startar så kan jag inte ens öppna startmenyn efter det utan jag måste starta om min dator först genom att hålla i powerknappen och låta den stängas av.
 
jag kommer åt kontrollpanelen via att gå pil uppåt under "den här datorn" och där ligger den under desktop. men jag kan inte göra mycket mer efter det, under "recovery" har jag försökt att klicka på fliken "if your having problems with your pc, got to settings and try to resetting it"  men inget händer.
 
just nu skriver jag från min laptop, tack och lov att man har den.
vad kan jag göra? snälla hjälp

 

Kan du tänka dig att göra en ren installation av Windows 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du tänka dig att göra en ren installation av Windows 10?

det är sista utvägen. ska prova att starta om datorn och se om jag kan starta "backup and restore windows 7" annars blir det en ren installation och sen ska jag prova att köra en systemavbildning som jag skapat i aomei backupper.

 

om ingen har nått annat förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...