Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 8 10 har förstört allt


glidan3

Rekommendera Poster

förut var min dator full av program nu är den tom. Jag har haft alla os i windows 98 o xp var fantastiska nu kan jag bara titta på tidningar tradera o blocket (xxx va tråkigt) jag har haft fotoprogram matteprogram elektronikprogram bokföringsprogram musikprogram mm,mm.Jag upplevde det som att varje uppgradering var en förbättring,numera bara som ett tvång.Jag  har istället lagt mera av min tid på enkortsdatorer.Gärna en åsikt

<script> </script>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ingen har svarat beror nog på att många har gillat de nya Windowsversionerna och resten har accepterat dem. Själv har jag trivts bra ihop med såväl Windows 95 som dess efterföljare ända fram till Windows 10 som jag också tycker fungerar bra.

 

Visst är det tråkigt att man inte längre kan köra gamla program men det kan ju finnas nya likvärdiga sådana som passar bättre ihop med de senaste versionerna. Om du nu har Windows 10 så tipsar PC för Alla om hur man kan få gamla program att fungera där:
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.689296/windows-10-gamla-program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Trivdes också bra med Windows till en början.

 

Körde Windows framtill Vista sedan tröttnade jag på alla problem. Räckte ibland att bara starta datorn så var det problem med blåskärmar och drivrutiner som inte fungerade.

 

Om inte det så var det ofta uppdateringar som strulade.

 

Kom hem och hade plåtat litegrann. Kände för att redigera bilderna. Startade datorn, så fick jag lägga ned den tiden på att felsöka problem som plötsligt uppstått från ingenstans.

 

Nä, till slut blev det Linux istället. Slängde "livbojjen" Windows och gick rakt på Linux. Visst finns där problem att lösa, men inte ständigt som med Windows. Min sambo som kör Windows 10, som anses så stabilt och säkert har ofta problem. Tappat räkningen på hur ofta hon fått installera om Windows på grund av problem, som aldrig gått att lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då en helt annan erfarenhet av Windows. Windows 10 har jag aldrig haft problem med. Inte gjort en enda ominstallation och jag gjorde inte en ren installation när jag bytte till Windows 10. Nu är jag glad att jag har Windows med tanke på WPA 2 säkerhetshålet. Microsoft uppdaterade Windows innan det blev allmänt känt medans Linux fortfarande är sårbart, om det nu inte har släppts en uppdatering de senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...om det nu inte har släppts en uppdatering de senaste dagarna.

 

2017-10-16 fick jag per automatik in wpasupplicant 2.4ubuntu6.2

 

Har efterfrågat på annat håll om det är just den som täpper till detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2017-10-16 fick jag per automatik in wpasupplicant 2.4ubuntu6.2

 

Har efterfrågat på annat håll om det är just den som täpper till detta.

 

Japp, så var fallet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då en helt annan erfarenhet av Windows. Windows 10 har jag aldrig haft problem med. Inte gjort en enda ominstallation och jag gjorde inte en ren installation när jag bytte till Windows 10. Nu är jag glad att jag har Windows med tanke på WPA 2 säkerhetshålet. Microsoft uppdaterade Windows innan det blev allmänt känt medans Linux fortfarande är sårbart, om det nu inte har släppts en uppdatering de senaste dagarna.

Hehe jag kan berätta en kort historia:

2011 när jag byggde min förra maskin med ett Asus Z68 moderkort och en Intel 2600k professor installerade jag Windows 7 på en hårddisk.

Efter några år så uppgraderade jag hårdvaran till Asus Z97 moderkort samt en Intel 4790K professor och flera SSD, där jag via Acronis Backup & Restore lyckades överföra mitt system till SSD..

 

Utan att ominstallera och sedermera blev det Windows 10 på samma maskin.

Javisst installerade jag naturligtvis alla behövliga drivrutiner.

Inga nyinstallationer alltså, däremot två gånger har jag gjort en sk.ny-installation med den bemärkelsen att alla tidigare programinstallationer och annat fortfarande finns kvar.

Kallas för reparation av Windows utan att förlora data:

 

Jag kör fortfarande på samma grundinstallation sedan 2011 där det var Windows 7.

Inga problem överhuvudtaget; datorn är rask med SSD och alla mina tidigare program och spel fungerar perfekt!

Personligen är jag mer än nöjd med Windows 10

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...