Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte logga in på min dator?


clove

Rekommendera Poster

Jag får  ingen inloggningssruta när jag startar min dator – windows 10

 

Är det någon som kan förbarma sig och komma med några förslag?

Min gamla desktop har drabbats av något skit.

Den kommer igång, men kommer med två varningsrutor om bootkontroll (F2) eller Escape för att hoppa vidare.

Eftersom jag hamnar i ett läge då lösenord krävs – vilket jag aldrig har haft eller behövt  - så kan jag inte kolla (F2) Alltså trycker jag mig vidare med Esc.

Då startar Windows med ”blå fönstret” och rullande väntehjulet – det blir svart och det strular och datorn jobbar.

Efter fem – sju minuter kommer äntligen blå tom grundskärm fram med de stora ikonerna i nedre hörnet (Avstängningsalt + Hjälpmedel + Nätverks screen)

Sä kommer äntligen en av mig vald bakgrundsbild – MEN sedan tar det upp till 2-3 timmar innan datorn hittar fram till nästa läge med konton och inloggningsalternativ.

 

Vad kan det vara för fel???

Jag har försökt med vanliga verktyg – Ccleaner – AdvancedSystenCare – o.s.v – men inget hjälper.

Fullständig malware-koll hittar inga hot av något enda slag – MEN spionprogram har låst sig ibland när Malware Fighter kommit till ”skadade filer” och sökt igenom c:a 75 %

 

Tacksam för hjälp

Vänligen

dator-idiotenClove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen hårddisk-problem?

 

Om du ha möjlighet att spara allt viktig från hårddisken innan du går vidare, på USb-minne/annat?

 

Gör en surface-test och se om det är fel på några eller fler sektorer på din hårddisk?

 

Går bra med minitool, men innan du installerar detta program så spara det du vill behålla innan, doc/bilder/annat viktigt.

 

Enda råd jag kan ge just nu.

 

https://www.partitionwizard.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen hårddisk-problem?

 

 

Gör en surface-test och se om det är fel på några eller fler sektorer på din hårddisk?

Går bra med minitool, men innan du installerar detta program så spara det du vill behålla innan, doc/bilder/annat viktigt.

Enda råd jag kan ge just nu.

https://www.partitionwizard.com

 

Tack, käre Vedex, för Dott svar. Men inget som tycks hjälpa mig.... suck!

 

Är det någon annan som har något förslag?

Vanliga config.exe sfc och dyligt hittar inga fel..

Men det tar TIMMAR innan datorn hittar fram  till inloggningläge - men väl inne uppför sig datorn som "folk"... ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.
Vem har tillverkat din hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som om hårddisken håller på att ge upp. Har du tittat i BIOS vilken enhet som står som första bootval?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...