Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 eller 7?


Torparen

Rekommendera Poster

Jag ger snart upp. Håller på att med hjälp av "Moderskeppet" lära mig uppdatering. Men mina bilder stämmer inte med kursens bilder. Jag lever i tron att jag ha W10 var in och tänkte göra uppdatering fick då beskedet "du har W10" Men i bif bild sägs att jag har W7 vad är rätt?

post-73922-0-25065800-1507824873_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du menar med "uppdatering" och vad du vill uppdatera?

 

Anledningen till att det står "Säkerhetskopiera och återställ (Windows 7)" är att funktionen härstammar från Windows 7 och har sedan följt med i Windows 10. Det går även att använda funktionen för att återställa en säkerhetskopia som en gång ev. skapades i Windows 7. Om man nu skulle vilja gå tillbaka till 7:an.

 

Det är alltså inte en bekräftelse på vilken Windows version du har i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Torparen!

 

För att få reda på vilken version av Windows du har:

Skriv Om i sökrutan > Då för du upp Om din dator > Klicka på det

 

Jag fick min oktoberuppdatering av Windows 10 igår så jag antar att det är den uppdateringen du väntar på. Om man tänker stänga av datorn brukar den komma åtföljd av ungefär dessa meddelanden:  "installerar uppdateringar, stänger appar och stänger sedan av datorn",  "installerar uppdateringar, stäng inte av datorn"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Torparen!

 

För att få reda på vilken version av Windows du har:

Skriv Om i sökrutan > Då för du upp Om din dator > Klicka på det

 

Jag fick min oktoberuppdatering av Windows 10 igår så jag antar att det är den uppdateringen du väntar på. Om man tänker stänga av datorn brukar den komma åtföljd av ungefär dessa meddelanden:  "installerar uppdateringar, stänger appar och stänger sedan av datorn",  "installerar uppdateringar, stäng inte av datorn"

 

Är väl knappast troligt att det är frågan om oktoberuppdatering, eftersom Torparen är inne på hemsidan Moderskeppet och följer en kurs. Men vi får väl se när det kommer svar från honom.

 

https://moderskeppet.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Windows 10 är bäst överlägset. Det är lätt att titta på och lyssna på användningen. Jag har inte upplevt några buggar eller vad som helst. Så jag tror att Windows 10 är den bästa Windows för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...