Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur få tag i tv serie


Zenon

Rekommendera Poster

Det jag pratar om är att hämta innehåll genom typ inspelning för privat bruk enbart, vilket ej är olagligt.
Observera att denna tråden inte enbart handlar om streaming o web tv.
När det var vhs så var det ju lätt att spela in från tv, sedan kom dvd, bluray, där var det väl kört.
När det kommer till streaming så går det ju att spela in med olika program, som jag ej tycker blir ett bra slutresultat. Finns ju också program som kan kopiera lr rippa videos från olika streaming sajter, vilket funkar bra.
Men sedan finns det ju sajter som har olika krypering, som viaplay, plejmo. Hur ska man få tag i material därifrån? Jag tänkte lite hur det funkar med tv apparater som har inspelningsfunktion via usb, funkar det bara på tv sändnings kanaler? lr funkar det med grejer inkopplat till hdmi, så som dator?
Annars finns ju tv kort till datorn, hur funkar det? Har dom inbyggda funktioner för inspelning som funkar bra?
Vad finns det annars för alternativ? Finns det något man kopplar in hdmi kabeln till, som spelar in bilden med ett bra resultat?
Jag vet ju att det finns folk där ute som "fixat" material från viaplay, plejmo, teliaplay osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinylsamlaren

Jämför man kvaliteten på utsändningar idag med vad VHS/S-VHS presterade så är det ju ljusår mycket bättre kvalitet på det sparade materialet idag.

TV-program som inte ligger ute på typ SVT-play, TV4-play m fl och som jag verkligen vill ha bandar jag på DVD (har ännu inte investerat i någon stationär Blu-Ray bandare). Kör bara med Verbatim DVD+R diskar då jag tycker de ger bättre kvalitet än DVD-R eller i vart fall funkar i alla stationära DVD-spelare. OBS att jag syftar på stationära DVD-bandare resp DVD-spelare som är kopplade direkt till TVn.
Sådana program som ligger ute på SVT-play, TV4-play m fl bandar jag direkt i datorn och väljer 720p då det vanligtvis är högsta upplösningen som finns på svenska TV-sajter.

Många nyare TV-apparater idag kan man så vitt jag vet banda direkt i realtid till USB-minne eller externa hdd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...