Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stor blaffa vid länk till pdf-fil


Hyperbor

Rekommendera Poster

För snart en vecka sedan kom det upp en skylt på min iPad att jag kunde/skulle/borde uppdatera operativsystemet. Jag funderade inte så mycket på det utan gjorde det. Ios11.

 

Sedan dess har jag en konstighet: Tidigare har det visats en liten ruta (ett par mm i sida) omedelbart före en länk till en pdf-fil. Det har inte stört mig speciellt mycket även om jag har tyckt att den var ganska onödig. Efter uppdateringen har denna lilla ruta blivit en stor blaffa, olika stora vid olika länkar. Se bild nedan.

 

Gäller detta generellt för alla användare eller är det bara hos mig? Finns det något att göra utöver att avvakta en ny uppdatering?

post-71526-0-80090200-1507640943_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl denna sida du besöker?

https://www.spfseniorerna.se/distrikt/daladistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-falun/externt/mat/

 

Ser ingen länk till någon PDF där, där rutan hamnar. Ser mer ut som en reklambanner som har filtrerats bort.

Dock ser inte jag till någon reklam även med uBlock avaktiverad för den sidan.

 

Tillägg: Prövat annan webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl denna sida du besöker?

https://www.spfseniorerna.se/distrikt/daladistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-falun/externt/mat/

 

Ser ingen länk till någon PDF där, där rutan hamnar. Ser mer ut som en reklambanner som har filtrerats bort.

Dock ser inte jag till någon reklam även med uBlock avaktiverad för den sidan.

 

Tillägg: Prövat annan webbläsare?[/

 

På paddan kan jag väl inte pröva någon annan webbläsare? Det är alltså bara på paddan det gäller, på min dator finns ingen ruta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På paddan kan jag väl inte pröva någon annan webbläsare? Det är alltså bara på paddan som rutan syns, inte påmdatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...