Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blockerade bilder


29950

Rekommendera Poster

Jag har ett antal bilder,som är blockerade av olika figurer,nallar ,blommor ,växter.Jag har prövat de sätt som jag har i datorn att öppna dessa.Jag vet att bilderna ligger där för när jag laddar blixtrar det snabbt förbi.Jag kan kanske ha fått in detta när jag fört över bilderna från kameran.

Jag har frågat folk,som kan det här med bilder,men detta verkar ovanligt.

Finns det nån hjälp att få vore jag tacksam.De ligger i picasa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett antal bilder,som är blockerade av olika figurer,nallar ,blommor ,växter.Jag har prövat de sätt som jag har i datorn att öppna dessa.Jag vet att bilderna ligger där för när jag laddar blixtrar det snabbt förbi.Jag kan kanske ha fått in detta när jag fört över bilderna från kameran.

Jag har frågat folk,som kan det här med bilder,men detta verkar ovanligt.

Finns det nån hjälp att få vore jag tacksam.De ligger i picasa.

Hej och välkommen till Eforum!

 

Eftersom Google har lagt ner Picasa kan det eventuellt vara en del av ditt problem och om inte så är det nog i alla fall dags att byta till något annat.

http://picasa.google.com/

 

Sen har jag väldigt svårt att förstå vad du menar med att bilder som är blockerade av olika figurer. Kan du ta någon skärmdump och bifoga till ditt svar (klicka på "Använd fullständig editor") så det blir lättare att förstå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också grubblat över nallar, blommor och växter som "blockerar" någons bilder men jag gissar att 29950 menar att det är dessa saker hen har fotograferat och att dessa finns på hens bilder. Fel val av ord helt enkelt. Att 29950 inte kan öppna sina bilder framgår dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fejkade bilder som ligger som lock över mina.det är inte på alla bilder ca 100st.det ser ut som foton,men av olika figurer och jag har sätt att mina bilder ligger under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fejkade bilder som ligger som lock över mina.det är inte på alla bilder ca 100st.det ser ut som foton,men av olika figurer och jag har sätt att mina bilder ligger under.

 

Kan du ta en skärmdump, foto eller videoklipp på hur det ser ut?

Vilka program har du försökt öppna dina bilder i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Kan du ta en skärmdump, foto eller videoklipp på hur det ser ut?

Vilka program har du försökt öppna dina bilder i?

jag har det lite knöligt med dator.det kommer upp ett antal möjligheter att öppna bilderna,men ingen av dessa funngerar.alltså det är dom som kommer upp i picasa.har tiden verkligen gått så fort sedan jag skrev.Jag kanske kan skicka ett foto hit,annars ser det ut som en vanlig bild med en nalle på t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har det lite knöligt med dator.det kommer upp ett antal möjligheter att öppna bilderna,men ingen av dessa funngerar.alltså det är dom som kommer upp i picasa.har tiden verkligen gått så fort sedan jag skrev.Jag kanske kan skicka ett foto hit,annars ser det ut som en vanlig bild med en nalle på t.ex.

 

Har du letat upp dina bilder i Utforskaren och försökt öppna dem därifrån?

Vilken Windows-version har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du letat upp dina bilder i Utforskaren och försökt öppna dem därifrån?

Vilken Windows-version har du?

Tack jag skall kolla i utforskaren.Bilderna som ligger över mina har jag inte fotat de har dykt upp från ingenstans möjligen när jag har laddat ner från kameran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du letat upp dina bilder i Utforskaren och försökt öppna dem därifrån?

Vilken Windows-version har du?

Fungerar inte i utforskaren.försöker klippa ut klistra in men det går inge vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I länken Cecilia visade dig i oktober så står det ju att Google lagt ner Picasa men att om man hade bilderna i ett Picasa webbalbum så skulle bilderna redan finnas i ersättaren till Picasa, nämligen Google Foto. Har du loggat in där och tittat? 

 

"Gå vidare från Picasa

Var hittar jag mina foton?

Om du har foton eller videor i ett Picasa webbalbum är det enklaste sättet att ändå få tillgång till, ändra och dela det mesta av innehållet att logga in på Google Foto. Dina foton och videor finns redan där"


 

Se också:


 

Sedan har du inte svarat på Cecilias frågor:

1. Vilka program har du försökt öppna dina bilder i?

2.Vilken Windows-version har du?

 

Själv har jag Windows 10 och när jag klickar på de bilder jag har i min dator så öppnas de i Photos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte i utforskaren.försöker klippa ut klistra in men det går inge vidare

Menar du att du har hittat en bild i Utforskaren och där väljer du att klippa ut bilden?

Var försöker du klistra in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förstås möjligt att du, 29950, inte har något Picasa webbalbum. Eftersom jag aldrig har använt mig av Picasa har jag nu tagit reda på hur programmet fungerade genom att läsa detta, som skrevs för över ett år sedan:
http://picasageeks.com/category/picasa/

Där framgår det att Picasa tillåter en att redigera sina Picasabilder på skrivbordet i sin dator medan Google Photos tillåter en att redigera sina bilder genom webbläsaren. Se Discussion från december 2016 här:
https://gizmodo.com/google-is-killing-picasa-because-google-photos-is-way-b-1758769207

 

Eftersom det var så länge sedan Google lade ner Picasa och om du dessutom har hunnit byta operativsystem och nu har senaste Windows 10-versionen så kan det ju hända att Picasa helt enkelt inte fungerar i denna.

 

Om man vill redigera sina bilder i sin dator kan man förresten använda sig av IrfanView:
http://www.irfanview.com/


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är synd att Google lade ner Picasa för det verkar ha varit ett väldigt smidigt program, bättre än ersättaren Google Photos. Hoppas du lyckas få tag i dina bilder utan de oönskade bilderna som lagt sig över dem. Berätta gärna hur det går!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...