Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med ny lagring till datorn


Spac3man

Rekommendera Poster

Min plan var från början att stoppa in 2st 3TB mekaniska diskar i min burk, klona mitt windows från en 1tb disk till en av 3tb diskarna på partition och sen köra extern backup på allt men det blev minst sagt inte som jag hade hoppats.

 

Jag provade att klona mitt windows 10 med både Acronis och macrium och när jag till sist trodde att jag hade lyckats fixa det så visade det sig att jag inte kan boota upp windows med en GPT-disk för mitt moderkort har inte stöd för det.

 

Så antingen blir det en SSD som master eller också, om det går, att köra windows på en 2.5 disk som jag har liggande. Saken är den att jag inte har ett så stark nätagg så jag vet inte om det skulle orka driva en till disk..vad tror ni? hur start nätagg bör man ha för att driva 3 st diskar? har även ett usb3-kontrollerkort och en ide-adapter till brännaren kopplad på mitt moderkort.

 

Jag är tacksam för all hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde väl inte vara något problem. Jag tror inte själva hårddiskarna drar så mycket. Du kan väl bara testa att koppla in den du har liggande så ser du ju om datorn orkar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde väl inte vara något problem. Jag tror inte själva hårddiskarna drar så mycket. Du kan väl bara testa att koppla in den du har liggande så ser du ju om datorn orkar. 

ja jo den lär väll orka starta upp det så, men jag tänker att det kan bli för mycket med tiden. har hört att diskar drar en del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En SSD har ju inga rörliga delar så den kan ju inte dra mycket. Men du kan ju se hur många watt ditt nätagregat ger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En SSD har ju inga rörliga delar så den kan ju inte dra mycket. Men du kan ju se hur många watt ditt nätagregat ger.

tror den är på ca 350w

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm..lite svårt om man inte är proffs.

 

jag vet att jag har 8gb ram men det finns flera olika att välja på och det står inte på min dator-info vad jag har.

vad är fb dimms och sli/cf?

 

jag antar att jag har 1cpu, men hur vet man det?

 

på resultatet sen står det load wattage och recommended psu wattage.

vad betyder load wattage?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm..lite svårt om man inte är proffs.

 

jag vet att jag har 8gb ram men det finns flera olika att välja på och det står inte på min dator-info vad jag har.

vad är fb dimms och sli/cf?

 

jag antar att jag har 1cpu, men hur vet man det?

 

på resultatet sen står det load wattage och recommended psu wattage.

vad betyder load wattage?

 

Är definitivt inte proffs.

  • CPU: Kontrollpanelen\System och säkerhet\System

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...