Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilder på era husdjur


Skorpion76

Rekommendera Poster

Har du husdjur? Posta en bild på din lilla älskling. Vi har ingen hund nu längre, men när vi hade en hade vi wn sådan här. 
WJLRIO5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinylsamlaren

Jag har sex katter. Här kommer lite blandade bilder på dom. Jag har dragit ned bildstorleken till 1200 pixlar i bredd och hoppas att det funkar på detta forumet.

 

Alla bilder är KLICKBARA för större bilder!

 

Min äldsta katt som är drygt 12 år gammal.

 

katt05.jpg

 

Hon fick en kompis några år senare.

 

katt01.jpg

 

 

katt08.jpg

 

 

Som i sin tur fick en kompis

 

katt02.jpg

 

Som älskar att fånga och äta skogsmöss

 

katt07.jpg

 

 

katt06.jpg

 

 

Som sedan fick en Bengal som kompis

 

katt03.jpg

 

 

Som sedan fick två tvillingar som kompisar. Trots att de ser så olika ut så har de olika pappor. Mamman är Norsk Skogkatt.

 

katt09.jpg

 

 

Hennes tvillingsyster hittade jag tyvärr död för några veckor sedan. Dödsorsak okänd. Möjligtvis ett direkt huggormsbett i strupen eller liknande. Hon ligger nu begravd i trädgården.  :-(

 

katt04.jpg

 

:-( :-( :-( :-( :-( :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sex katter. Här kommer lite blandade bilder på dom. Jag har dragit ned bildstorleken till 1200 pixlar i bredd och hoppas att det funkar på detta forumet.

 

Alla bilder är KLICKBARA för större bilder!

 

Min äldsta katt som är drygt 12 år gammal.

 

katt05.jpg

 

Hon fick en kompis några år senare.

 

katt01.jpg

 

 

katt08.jpg

 

 

Som i sin tur fick en kompis

 

katt02.jpg

 

Som älskar att fånga och äta skogsmöss

 

katt07.jpg

 

 

katt06.jpg

 

 

Som sedan fick en Bengal som kompis

 

katt03.jpg

 

 

Som sedan fick två tvillingar som kompisar. Trots att de ser så olika ut så har de olika pappor. Mamman är Norsk Skogkatt.

 

katt09.jpg

 

 

Hennes tvillingsyster hittade jag tyvärr död för några veckor sedan. Dödsorsak okänd. Möjligtvis ett direkt huggormsbett i strupen eller liknande. Hon ligger nu begravd i trädgården.  :-(

 

katt04.jpg

 

:-( :-( :-( :-( :-( :-(

Oj oj oj! Det lät inter roligt! Beklagar verkligen sorgen! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinylsamlarens äldsta katt, den röda tabbyn, ser ju ut som en syster till vår katt som var en kille! Jag har läst att dessa tabbyhuskatter, speciellt gossarna, ofta blir ganska stora, vilket vår katt var. Samtidigt som han var kvarterets kung var han omåttligt social och from som ett lamm mot människor. När jag skulle klippa hans klor behövde jag bara gå in i badrummet och kalla på honom så att jag kunde lägga honom på rygg i min famn där han närmast tycktes njuta av att få klorna klippta. Hans aska är begravd under den syrenbuske på villatomten där han älskade att ligga och spana och sova. Jag tänker på honom och saknar honom varje dag och kunde inte, innan han kom till oss, föreställa mig att en katt kunde bli en så kär familjemedlem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinylsamlarens äldsta katt, den röda tabbyn, ser ju ut som en syster till vår katt som var en kille! Jag har läst att dessa tabbyhuskatter, speciellt gossarna, ofta blir ganska stora, vilket vår katt var. Samtidigt som han var kvarterets kung var han omåttligt social och from som ett lamm mot människor. När jag skulle klippa hans klor behövde jag bara gå in i badrummet och kalla på honom så att jag kunde lägga honom på rygg i min famn där han närmast tycktes njuta av att få klorna klippta. Hans aska är begravd under den syrenbuske på villatomten där han älskade att ligga och spana och sova. Jag tänker på honom och saknar honom varje dag och kunde inte, innan han kom till oss, föreställa mig att en katt kunde bli en så kär familjemedlem.

Nej, jag förstår hur det känns. Det är som du säger att de blit som familjemedlemmar. Vår hunds adska är också begravd i en grop där han kunde ligga dagarna i ända ute på sommarstugan och spana. Så fort det kom en snabb båt som gjorde hölga vågor, en segelbåt som smög förbi eller en kanotist som kom paddlande sprang han fortare än snabbt ner till strankanten och skulle skälla på dem och låta dem få veta att där var det minsann han som vaktade! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

katt03.jpg

 

 

Som sedan fick två tvillingar som kompisar. Trots att de ser så olika ut så har de olika pappor. Mamman är Norsk Skogkatt.

 

*fräääs* Låt mig äta min mat ifred!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
vinylsamlaren

Vinylsamlarens äldsta katt, den röda tabbyn, ser ju ut som en syster till vår katt som var en kille! Jag har läst att dessa tabbyhuskatter, speciellt gossarna, ofta blir ganska stora, vilket vår katt var. Samtidigt som han var kvarterets kung var han omåttligt social och from som ett lamm mot människor. När jag skulle klippa hans klor behövde jag bara gå in i badrummet och kalla på honom så att jag kunde lägga honom på rygg i min famn där han närmast tycktes njuta av att få klorna klippta. Hans aska är begravd under den syrenbuske på villatomten där han älskade att ligga och spana och sova. Jag tänker på honom och saknar honom varje dag och kunde inte, innan han kom till oss, föreställa mig att en katt kunde bli en så kär familjemedlem.

Det är samma här - hon är också störst och tyngst men så otroligt snäll och kärleksfull.

 

Samtliga mina katter är sk omplaceringskatter där den tidigare ägaren inte har kunnat haft katten kvar av en eller annan anledning. UTOM - den första just nämnda röda tabbyn. Hon kom till mig hungrig och törstig för exakt 12 år sedan dvs i början av oktober 2005. Sedan blev hon kvar hos mig. Garanterat en oansvarslös barnfamilj som bara dumpat katten när sommaren tagit slut och de återvänt till storstaden. Så därför vet jag inte hur gammal hon är. Men hon var ju garanterat inte född samma år som jag tog hand om henne.

 

Hon har väldigt tät och fin päls vilket syns på den här bilen (bilden är klickbar).

 

katt10.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är samma här - hon är också störst och tyngst men så otroligt snäll och kärleksfull.

 

Samtliga mina katter är sk omplaceringskatter där den tidigare ägaren inte har kunnat haft katten kvar av en eller annan anledning. UTOM - den första just nämnda röda tabbyn. Hon kom till mig hungrig och törstig för exakt 12 år sedan dvs i början av oktober 2005. Sedan blev hon kvar hos mig. Garanterat en oansvarslös barnfamilj som bara dumpat katten när sommaren tagit slut och de återvänt till storstaden. Så därför vet jag inte hur gammal hon är. Men hon var ju garanterat inte född samma år som jag tog hand om henne.

 

Hon har väldigt tät och fin päls vilket syns på den här bilen (bilden är klickbar).

 

katt10.jpg

Jag förstår inte hur man kan vara så fruktansvärt känslokall att man skaffar en sommarkatt. Ta med kattn hem istället och låt den bli en året-om-katt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...