Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Dag Erlandsson

Spärra dolt nummer på IPhone 7

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Spärra dolt nummer på IPhone 7 hur gör man? Vill köpa en app som spärrar dolt nummer och vill inte ”jailbreaka”. Finns det förslag? Eller kan man göra det i telefonen utan app?

Redigerad av Dag Erlandsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Du har tydligen inte ännu kommit i kontakt med sjukvården i Sverige. Standard idag är att du ringer och sedan (i varje fall i Göteborg och i Skåne)

så ringer sjukvården tillbaka senare, ALLTID från dolt nummer !

Du har kanske sjukvårdsförsäkring genom jobbet och slipper därför kontakter med Europas lägsta sjukvård ?!

Redigerad av jannejanne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jag är fullt medveten om att både sjukvården OCH telefon försäljare ringer från dolt nummer. Vill oavsett att dessa samtal DIREKT slussas till telefonsvararen.

Redigerad av Dag Erlandsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig haft en iPhone men på min Samsung kan jag öppna telefon appen, öppna Inställningar i den appen, öppna Blockera nummer och där välja Blockera anonyma samtal. Kanske finns något liknande i en iPhone.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Börjar man blir störd av oönskade samtal i iPhone, så är bästa sättet att byta nummer :)

Med oönskade samtal så menar jag dolda eller spoofade nummer. Jag bytte mitt nummer som jag haft 7-8 år för några månader sedan. Anledning var samtal via spoofade nummer från UK, Schweiz och Nya Zeeland. Tele2 kunde inte hjälpa mig att spärra alla samtal från dessa länder. 

Det finns dock appar som varnar dig om det är skumma nummer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har aldrig haft en iPhone men på min Samsung kan jag öppna telefon appen, öppna Inställningar i den appen, öppna Blockera nummer och där välja Blockera anonyma samtal. Kanske finns något liknande i en iPhone.

Hej och tack för svar, men dessvärre finns inte det för dolda nummer - endast befintliga nummer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag vet så är det inte möjligt att göra det du vill, då måste telefonen eller någon "app" kunna sortera i dolda nummer, sådana dolda man vill ha och inte vill ha, en omöjlig uppgift, eftersom "appen" inte har någon siffra/nummer att gå på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det börjar hända igen. Blockade denna idag https://www.okanttelefonnummer.se/nummer/881938910380

Någon som har en teori om vad denna +881 kan vara?

+881 är satellittelefon: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_country_calling_codes

Tänk på att ämnet för denna tråd är hur man spärrar dolda nummer i en iPhone.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, installera appen "Truecaller" när du har installerat det gå in på inställningarna och sen gå in på "Blocka" sen så checkar du i "blockera anonyma/dolda nummer. Hoppas det hjälpte dig. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk på att Truecaller inte kan känna av i förväg om något spärrat nr kommer, alltså får man räkna med att det blir en kort signal för inkommande, då känner programmet av om ett nr är blockerat och blockerar från andra signalen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...