Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spärra dolt nummer på IPhone 7


Dag Erlandsson
 Share

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Spärra dolt nummer på IPhone 7 hur gör man? Vill köpa en app som spärrar dolt nummer och vill inte ”jailbreaka”. Finns det förslag? Eller kan man göra det i telefonen utan app?

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
Postad (redigerade)

Det är dom DOLDA nummerna som är problemet.

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har tydligen inte ännu kommit i kontakt med sjukvården i Sverige. Standard idag är att du ringer och sedan (i varje fall i Göteborg och i Skåne)

så ringer sjukvården tillbaka senare, ALLTID från dolt nummer !

Du har kanske sjukvårdsförsäkring genom jobbet och slipper därför kontakter med Europas lägsta sjukvård ?!

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
Postad (redigerade)

Jag är fullt medveten om att både sjukvården OCH telefon försäljare ringer från dolt nummer. Vill oavsett att dessa samtal DIREKT slussas till telefonsvararen.

Redigerad av Dag Erlandsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft en iPhone men på min Samsung kan jag öppna telefon appen, öppna Inställningar i den appen, öppna Blockera nummer och där välja Blockera anonyma samtal. Kanske finns något liknande i en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Jag har aldrig haft en iPhone men på min Samsung kan jag öppna telefon appen, öppna Inställningar i den appen, öppna Blockera nummer och där välja Blockera anonyma samtal. Kanske finns något liknande i en iPhone.

Hej och tack för svar, men dessvärre finns inte det för dolda nummer - endast befintliga nummer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är det inte möjligt att göra det du vill, då måste telefonen eller någon "app" kunna sortera i dolda nummer, sådana dolda man vill ha och inte vill ha, en omöjlig uppgift, eftersom "appen" inte har någon siffra/nummer att gå på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar hända igen. Blockade denna idag https://www.okanttelefonnummer.se/nummer/881938910380

 

Någon som har en teori om vad denna +881 kan vara?

+881 är satellittelefon: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_country_calling_codes

 

Tänk på att ämnet för denna tråd är hur man spärrar dolda nummer i en iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske går det göra tvärtom ?

Acceptera bara nummer som börjar med

+

eller

0,1,2,3,4,5,6,7,8 eller 9

 

eller nummer som slutar med

0,1,2,3,4,5,6,7,8 eller 9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
ThePyamazer

Hej, installera appen "Truecaller" när du har installerat det gå in på inställningarna och sen gå in på "Blocka" sen så checkar du i "blockera anonyma/dolda nummer. Hoppas det hjälpte dig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att Truecaller inte kan känna av i förväg om något spärrat nr kommer, alltså får man räkna med att det blir en kort signal för inkommande, då känner programmet av om ett nr är blockerat och blockerar från andra signalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...