Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ccleaner


segate
 Share

Rekommendera Poster

Hade du inte haft "Saved Passwords" ibockat hade det inte hänt. Jag tror förresten att standardinställningen är att inte ha det alternativet ibockat. I alla fall har jag det så.

post-55300-0-54393200-1507045963_thumb.png

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du inte haft "Saved Passwords" ibockat hade det inte hänt. Jag tror förresten att standardinställningen är att inte ha det alternativet ibockat. I alla fall har jag det så.

attachicon.gifCCleaner Sparade lösenord.png

Stämmer, "Saved Passwords" är INTE ibockad som standard, bockar du i denna, får du direkt upp ett stort Varningsfönster om att sparade lösenord försvinner, och en Ok knapp för att få bort detta fönster, CCleaner är låst så länge detta fönster inte stängs ner.

 

Detta gäller dom senaste versionerna, hur det är i äldre versioner, tre, fyra stycken tillbaka, vet jag dock inte.

 

 

post-13429-0-20732000-1507048970_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det blir ju lite som något citat från tidningen MAD, för väldigt länge sedan, någon slags "fråga-doktorn":

 

 

...skägget har en benägenhet att följa med när jag rakar mig, kan det vara något allergiskt?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft "sparade lösenord" ibockat och jag har nog haft CCleaner i ca 10 år.

Dessutom kanske det är bäst att påpeka att min skärmdump inte är ny. Numera har jag den senaste versionen 5.35.6210 (64-bit). Den, och den föregående, versionen behövde jag inte ens hämta. Sedan jag svarat "ja" på frågan om jag ville uppdatera trillade de versionerna direkt ner i mitt öppna CCleaner-program.
.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft "sparade lösenord" ibockat och jag har nog haft CCleaner i ca 10 år.

Dessutom kanske det är bäst att påpeka att min skärmdump inte är ny. Numera har jag den senaste versionen 5.35.6210 (64-bit). Den, och den föregående, versionen behövde jag inte ens hämta. Sedan jag svarat "ja" på frågan om jag ville uppdatera trillade de versionerna direkt ner i mitt öppna CCleaner-program.

.

Märkte också att dom gjort om i förra updaten, så att man nu bara behöver godkänna fönstret för uppdatering finns, så som du säger, trillade det ner, snyggt och fint,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...kanske "of topic"......

CCleaner är lite tam, så jag har lagt in CCEnhancer-4.4.1 i Cleanern och det ökade ställena den letar på... ORDENTLIGT.

Det tar 15-20 sekunder innan CCleaner startar, men väl värt.

 

Det är självklart MYCKET VIKTIGT att se vilka rutor som blir ikryssade i den vanliga, på tillägget kör jag alla.

Efter något år.... inga problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinylsamlaren

Har CCleaner installerat på alla mina datorer, stationära som laptop, vanlig gratisversion som professionell version av programmet men har aldrig varit med om att rutan "saved passwords" har varit förbockad och jag har aldrig blivit av med några passwords.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Strunta i CCleaner.

Varför skall ni köra detta, om jag lite försiktigt får fråga?

Vad är det som gör att ni känner ett behov överhuvudtaget?

Vad är det som blir bättre i era system?

Är det något som kan mätas och i så fall med vilket verktyg eller på vilket sätt mäts detta?

Känslor som mätverktyg går helt bort.

 

Javisst, förr körde jag också med cclenaeaner, dock aldrig använde jag registerrensning och sedermera kom jag på att det finns andra möjligheter att ändra Windows Startup, men efter ytterligare tester: absolut ingenting i detta verktyg som man egentligen behöver.

Allting finns ju redan i Windows.

Berätta för mig sakligt varför man "måste ha CCleaner"?

Innan jag avinstallerade en av dom senare versionerna så hade jag gjort en backup via Acronis.

Körde CCleaner och rensade: Registret (vilket jag aldrig normalt skulle göra) filer och annat, gjorde en test helt enkelt på en av mina andra maskiner (ej min rätta, där törs jag inte leka) och återställde backupen och testade igen.
What? Absolut ingen skillnad i sek. på vare sig uppstart, start av program eller annat!

 

Så vad är då vitsen med ett sk. optimeringsprogram som CCleaener?

Enligt mig kan ni avinstallera detta och slippa en hel del potentiella framtida bekymmer och få en raskare dator just bara av det!

Och det gäller alla andra liknande program också.

Mvh :blink:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
På 2017-10-04 på 01:18, skrev Solspindeln:

..kanske "of topic"......

CCleaner är lite tam, så jag har lagt in CCEnhancer-4.4.1 i Cleanern och det ökade ställena den letar på... ORDENTLIGT.

Det tar 15-20 sekunder innan CCleaner startar, men väl värt.

off topic eller ej men om du fortfarande har CCEnhancer råder jag dig att avinstallera det tillägget, @Solspindeln
Det är nämligen inte något som tillhör CCleaner utan det utnyttjar bara detta program.  Exempel på vad man kan hitta i Piriform-forumet: "In order to get help you'll be asked to first remove CCEnchancer since it isn't supported by Piriform."

https://forum.piriform.com/topic/44902-ccleaner-indefinite-hangup-on-ie-cookies/

 

"ccleaner enhanced (sic) is not supported on this forum, nor sanctioned by Piriform"

https://forum.piriform.com/topic/37740-ccleaner-resetting-windows-8-live-password/

 

Jag är medveten om att denna tråd är gammal men jag vill ändå varna för detta onödiga tillägg.

 

Glad Påsk !

??

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Hej mbgtmari! och Glad Påsk och God Fortsättning!!

... jag blev lite fundersam när jag plötsligt fick en ingivelse att titta in här...Ha!Ha!

Att CCEnhancer skulle vara utan värde håller jag inte med om, den ökar "sopberget" som ska ut,

rensar på betydligt bredare front. Den lägger till 76! ytterligare platser att rensa!

Den är körd i ett par år nu och (mig veterligen...) har den inte ställt till annat än rensat det den ska. Mina tidigare problem kom av att jag inte kunde låta bli Registret, en Mass! Nu tittar jag "bara" in när något avinstallerat program (med stor säkerhet!) har lämnat rester, efter att CCleaner varit där.

Tabu! är något "registerrensningsprogram" det har jag lärt av Cecilia.

Citat: Spelar ingen roll vilken färg Katten har, bara den fångar råttor.

 

Tyvärr finns inte utrymme för att göra några körningar och sen kolla vad som skiljer mellan Med och Utan CCEnhancer i CCleaner... blir det så redovisar jag.

 

En annan undersökning som ligger på lur i dagarna är att se skillnaden mellan min slimmade FireFox och den "orörda", det "verkar" vara skillnad... i vad som "fastnar" efter stängning. Den enda nackdelen hitintills är att Facebook inte vill spela upp filmer i bilagor med den slimmade, vilket jag lätt står ut med.

När jag klickar på FireFox ikonen så får jag välja vilken av de två jag vill använda... NAJS! Återkommer med data om ét.

 

Hm... varför vill du Varna... för CCEnhancer?

Redigerad av Solspindeln
komplettering
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...