Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WINDOWS 10 INFO?


Torparen

Rekommendera Poster

Om jag inte använt datorn ca 15 minuter eller mer så dyker bif info upp. Inga problem att stänga ner den men det bör finnas en orsak?  Jag har omfattande problem med Lightroom men förmodar att det finns ingen koppling till infomeddelandet.

post-73922-0-31871900-1506940241_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DriverToaster.exe verkar vara en fil som hör till programmet Dell SupportAssist.

Är det en Dell-dator du har?

Finns programmet  Dell SupportAssist (eller något liknande) i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG HAR EN DELL DATOR OCH HAR ÄVEN PROGRAMMET DU FRÅGAR OM DOCK GÅR DET INTE ATT ÖPPNA FÅR UPP BIFOGAT.

 

EFTER DET ATT JAG LÄST DIN FRÅGA KOM JAG ATT TÄNKA PÅ ATT JAG ABONNERAR PÅ ETT SERVICEPROGRAM VILKET JAG NU SKALL FÖRSÖKA FINNA IGEN,

post-73922-0-32869800-1506969523_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att programmet inte har avinstallerats helt och hållet. Var det du som i någon tråd hade något problem som löstes med att avinstallera något Dell-program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte skrivit om Dell tidigare.  Nu är det så att Dellprogram går in regelbundet och scannar igenom datorn

 

Jag får väl tills vidare leva med problemet vilket inte är något större problem. Men tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom felmeddelandet är att filen saknas kan du ju pröva med att installera Dell SupportAssist igen. Det borde gå bra att hämta den på Dell:s webbsidor för din datormodell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sänt ett skärmklipp till Dell support så jag avvaktar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Jag fann denna guide, ett inlägg på Dells community: http://en.community.dell.com/dell-groups/dell_integrated_support/f/4551/t/19618768

 

 

You can try this...

1)      Uninstall Dell SupportAssist and Dell SupportAssist Agent from Control Panel – Programs & Features

2)      Remove these folders

  1. C:\Program Files\Dell\ DellDataVault
  2. C:\Program Files\Dell\ SupportAssist
  3. Click start & Run, Type- %ProgramData% and enter. Delete the PCDR folder.
  4. Click start & Run, Type- %AppData% and enter. Delete the PCDR folder.

3)      Click on start run, type regedit, this opens the registry. Make sure the SupportAssistAgent folder does not exists in this location, HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Dell\SupportAssistAgent. If the folder is present right click and say delete.

4)      Restart the machine

 

DELL-Joe B
Social Media and Community Professional
#iwork4Dell

 

DELL-Joe B arbetar för Dell och har denna lösning, men om det är problem med språk eller annat så hör av dig så kanske Eforum kan hjälpa till att lösa det

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tack för att du engagerat dig i mitt problem. Jag klarar av 1 0ch 2 filen under 1 hittar jag inte igen.  sedan kommer jag inte längre. Nu är det så att jag har seviceavt hos Dell kan alltså ringa dem på måndag ett annat alt är om någon nörd på eforum kan gå in i min dator och försöka fixa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...