Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Administratör sluten grupp Facebook


Perre

Rekommendera Poster

Hej alla. Jag är med i en förening med 100 medlemmar, vi har en sluten gruppsida på Facebook och den person som sitter som administratör har tidigare suttit i styrelsen men gör detta inte längre. Denna person raderar inlägg från medlemmar och skriver kränkande om visa personer. Hur gör man för att få tillbaka administratörs rollen till en i styrelsen sittande medlem. Jag misstänker att personen i fråga inte frivilligt lämnar över adm rättigheterna. Kan man anmäla till Facebook? Väldigt tacksam för svar.

 

Perre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har nog rätt där i dina tankar. Du får nog vända dig till Facebook, om det inte finns flera admin förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
Solspindeln

Det bästa är väl en rak, men vänlig fråga, men först förankra den hos de du kan kontakta diskret, utan att det uppstår spänningar.

Ett styrelsemöte, är rätt plats att ta upp det.

Men erfarenhetsmässigt så vet jag att det kan var Väldigt känsligt, har personen skapat gruppen,

så är det inte ovanligt att "tårna har växt i samma takt" och nästan hur du gör, så kommer denne att just, känna sig trampad på.

Är ni 100 medlemmar så bör det väl finnas utsikter för framgång, om fler har liknande upplevelser.

Å´ andra sidan, förekommer det uttalade kränkningar... så är läget redan infekterat.

Då skulle jag rutinmässigt spara allt av den arten, med skärmdumpar och använda klippverktyget, för att ha något att komma med.

Sen avgör de specifika förhållandena hur fortsättningen blir.

Kanske ett undertecknat styrelsebeslut kan bringa ordning, om ni vänder er till FaceBook, med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...