Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

403 forbidden - www.storagereview.com


Keve

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Har byt OS på min dator från ME till W2K.

 

Numera kommer jag inte in på www.storagereview.com hemsida längre...

Felkoden jag får är:

"Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Apache/1.3.20 Server at www.storagereview.com Port 80"

 

Fungerade utmärkt innan bytet av OS - så det måste vara något W2K specifikt...

 

Någon där ute som känner igen problemet?

 

/Keve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att lägga in WinME igen?

:-)

Skämt åsido... Det här låter som något tempigt strul med webservern. Jag kommer in på sidan just nu och har Win2k.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade om OS:et för snart två veckor sedan - har aldrig kommit in på sajten därefter...

 

Jag verkar vara ensam om problemet - men det måste ha något med W2K att göra. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det bero på w2k? 403 är ju något som servern skickar.

 

403 (Forbidden). This is a sort of catch-all refusal. If the server understood the request but, for whatever reason, refuses to fill it, a code 403 will often be returned. The server may or may not explain why it is sending a 403 response and there is not much you can do about it.

 

www.storagereview.com fungerar i alla fall för mig under w2k med Opera och IE6. Vad har du för browser?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag "anklagar" W2K för när jag körde ME så kunde jag komma åt sidan utan problem.

 

Men i och med att jag gick över till W2K kan/får jag inte längre komma åt sidan...

 

Ett 403-fel kan ju uppstå då en sajt saknar indexfil (typ index.htm). Tolkar jag felmeddelandet rätt tror serven att jag vill ha rot-åtkomst till sajten...

 

Kör W2K SP2 med IE 5.5 (vill inte använda IE6 förrän Föreningssparbanken certifierat den...)

 

/Keve

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag verkar vara ensam om problemet - men det måste ha något med W2K att göra. :(

 

Troligt, eller rättare; med din konfig. Siten funkar fint Med Mozilla 0.9.4+ under Linux. Gjorde du en "clean" installation, eller uppgraderade du ? Uppgraderingar är kända för att orsaka allehanda konstiga problem :7/

 

Du kan prova att rensa alla tempfiler, temporary internet files och cookies samt se över IE inställningarna under "avancerat" samt även dina säkerhetsinställningar, som kan vara för högt satta. Även Win2k:s säkerhetsinställningar, kör du som "Administratör" ? Du kan prova att köra "repair" av IE från "lägg till/ta bort program. Har du en brandvägg, kan det vara den som strular ? Kör en virusscan. Prova med Opera för att kolla att det inte är Win2k/Brandvägg som strular. Finns nog en hel del till att checka, men det är vad jag kommer på nu...

 

Det sista är att göra backup, formattera, och göra en "ren" installation(igen ?) :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Ax

Felmeddelandet anger inte någon subtyp - endast 403...

 

PaleRider

Jag gjorde en ren installation (ogillar uppgraderingar ;)

Jag har stort sett redan provat allt du föreslog - utan något positivt resultat :(

 

Får väl prova med Opera...

 

/Keve

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det går bra via Telias Proxy http://proxy1.telia.com:8080

 

hum? Jag har aldrig kört med Telias proxy, så jag provade att knappa in den och vips! så får jag 403 på storagereview.com !

Pillade bort proxyinställningen och www.storagereview.com fungerar fint.

Kör IE6.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en elementär fråga: Skriver du in adressen och får 403, eller har du en gammal favorit? Det skulle i så fall förklara saken utifall att favoriten satt på en sida en bit in på sajten. Jag kommer utan vidare fram via Telia och W2K/ie5.5/alla uppgraderingar, om det är till någon hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerade inte att ställa in Telia's proxy...

 

Jag skriver in adressen i adressfältet...

 

Storagereview's sida är den enda sajt jag har problem med (än ;)...

Vad skiljer den från alla andra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storagereview's sida är den enda sajt jag har problem med (än ;)...

Vad skiljer den från alla andra?

 

Kanske det är dags att kontakta Storagereview i ärendet?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mea culpa

 

Det fungerar ju!!!

Det laddar så långsamt att jag trodde att det stod stilla. Men när jag nu gick tillbaka - hade sidan laddats in :)

 

Tack för tipset!

 

Nu gäller det bara att lista ut varför jag inte kan surfa från W2K...

 

/Keve

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nepp...

 

Jag ställer in

Verktyg/Internet-alternativ/Anslutningar/LAN-inställningar/Använd en proxyserver/proxy1.telia.com:8080

 

Fortfarande 403 Forbidden...

 

Det är ju endast denna sajt som krånglar - skumt...

 

/Keve

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar ana ett mönster här...

 

Jag har också Comhem och får också 403 på den sidan. Däremot kommer jag åt den genom safeweblänken.

 

Kan det vara så att StorageReview av någon anledning har spärrat alla anslutningar från telia.com? Typ massor av servrar på telias nät har ju varit infekterade av Code Red.

Det skulle i så fall också förklara varför teliaproxyn inte heller funkar.

 

[inlägget ändrat 2001-10-06 23:11:17 av Jack Tramiel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...