Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop 7.0


hup151_t

Rekommendera Poster

Användes tillsammans med ACDSee  32 v 2.22 b2. När jag har en bild uppe i den senare och vill redigera klickar jag på Tools-Shell-Edit with och väljer givetvis 7.0. Jag har haft rutan ibockad att alltid använda detta program vid redigering men jag får varje gång upp listan att välja program. Jag har stor vana med dessa program via W98Se, XP, Vista, W8 och det har fungerat. Men med W10 fungerar bocken i dialogrutan inte. ACDSee:n är gammal men mycket lättsam och för mig funktionell. Finns nåt knep?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nej inte direkt vad jag vet och som jag ser det enligt din beskrivning, fast ärligt talat är jag inte med riktigt.

ACDSee är idag ett utrangerat program, även om det finns och då kostar det pengar att använda: https://www.acdsee.com/en/index

I början på 00-talet var det populärt.

 

Finns det något där som du absolut behöver och som inte redan finns i Photoshop, eller i andra fria gratisprogram?

Annas så högerklickar du på vald fil-ändelse och i listan som kommer upp > Öppna med > välj annan App > i den nya listan så markerar du och bockar i vilket program som automatiskt skall startas.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har använt denna ACDSee sedan mitten 90-talet. Tillsammans med PS 5.0 och 7.0.  Många funktioner och användarvänligt. Tar lite plats. Det ger mig allt det jag behöver t o m konvertering mellan nåra filtyper. Visst finns modernare Irfan och Fast Stone men jag älskar denna ACDSee och kanske mest tack vare att jag lärt mig det. Jag har gjort många försök under åren med instruktionen du ger men det verkar som ibockningen av program inte biter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, redan på 90-talet nu kommer jag också ihåg.

Vilken version av ACDSee använder du?

 

Jag skulle kunna testa ACDSee på min Windows 10 maskin för att se hur det fungerar här?

Dock är den enda möjlighet jag då har, är att ladda hem programmet härifrån som jag ser det: https://www.acdsee.com/en/free-trials

Vilket är en sk. Trial version (prövoversion) och betyder att man fritt kan använda programmet under 30-dagar, sedan kostar det. Kan finnas andra begränsningar också.

 

Vet du någon annan sajt som lagligt tillhandahåller äldre versioner av ACDSee (om det är en sådan du har) så länka gärna.

Det bästa hade varit att hitta detta på deras hemsida, men där går jag bet...

Mvh

 

[Edit] Kom på att jag kanske inte har samma förutsättningar att testa detta hos mig, eftersom jag kör med Adobe Photoshop CS6.

Dock har jag en gammal Adobe Photoshop ver. 7.0 på CD-skiva, men då måste jag starta upp en virtuell maskin i VMware Player med Windows 10 (jag gör inga konstigheter med min rätta maskin), sen se om jag lyckas installera detta till att börja med, för att sedan hitta rätt gamla version av ACDSee....
Vet inte om jag orkar med detta tidsödande arbete... :unsure:

 

Kanske dags att fundera på att modernisera dina gamla program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot om du är intresserad, så kan jag ge dig en bok gratis (mot porto) bara skicka ett PM i så fall:
Sams lär dig - Adobe Photoshop 7 på 24 timmar av Carla Rose och den är på svenska 432 sidor med bilder.

Förlag Pagina: http://pagina.se/book/details/6786

Dock är jag osäker om jag fortfarande har kvar 1.44" disketterna med övningsexemplen som följde med eller om dessa övningar går att ladda hem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nej inte direkt vad jag vet och som jag ser det enligt din beskrivning, fast ärligt talat är jag inte med riktigt.

ACDSee är idag ett utrangerat program, även om det finns och då kostar det pengar att använda: https://www.acdsee.com/en/index

I början på 00-talet var det populärt.

 

Finns det något där som du absolut behöver och som inte redan finns i Photoshop, eller i andra fria gratisprogram?

Annas så högerklickar du på vald fil-ändelse och i listan som kommer upp > Öppna med > välj annan App > i den nya listan så markerar du och bockar i vilket program som automatiskt skall startas.

Mvh

Vadå att Acdsee är "ett utrangerat program# ?

För mig är det fortfarande ett av de mest använda programmen i min dator. Väldigt användbart i de senaste versionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i inledningen "användes tillsammans med ACDsee 32 v 2.22.b2" - :D.  Hmm försökte klistra denna text från ovan med högerklickning och klistra in här men gick inte...    Detta är en trial och jag får med jämna mellanrum stänga ner en dialogruta genom att klicka på "påminn senare" - vilket jag gjort i 20 år...    Visserligen har jag lärt mig en hel del i PS 7.0 men inte missar jag ditt erbjudande - var skriver jag PM??? Förresten har jag ingen dator kvar med diskettstation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men inte missar jag ditt erbjudande - var skriver jag PM???

Hej,

 

Till vänster om mitt inlägg på själva profilbilden, klicka där så kommer du in på min profil, väl där klicka på "skicka mig ett meddelande" eller;

till vänster på mitt profilnamn så om du 'hovrar' med musen så skall du få valet att skicka PM=Personligt Meddelande.

Samma sak.

 

Ett personligt meddelande (PM) från en person till en annan (eller flera som man kan bjuda in) kan inte läsas av från någon moderator eller annan på Eforum.

Det är ett personligt meddelande m.a.o.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...