Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

noahsn

Rekommendera Poster

Hej! Skulle behöva lite hjälp med att sätta ett pris på min "gamla" Taurus som nu ska säljas

Datorn:
https://www.inet.se/produkt/1517101/...de-599kr#specs

Datorn kostade 19.990kr och köptes 2013

Bra skick utom få mindre bucklor från när jag flyttat datorn

Tack i förhand!smile1.gif

proccessorn uppdaterades också till en intelcore i7 7700k samt moderkortet till ett Gigabyte H270N WIFI och 2st 8GB corsair 8gb 2400 mhz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum.

 

Det är mycket svårt att värdera en begagnad dator, men om huvudkomponenterna är hyfsat nya bör kanske 50 % av nypriset funka?

Är chassit buckligt så får du dra ned på detta pris ännu mer.

Hårddisken kan du i princip inte ta något för eftersom den är så pass gammal (4-år), se det som att köparen får denna som bonus i stället.

Garantin på 3-år från köptillfället har ju precis gått ut vad jag förstår?

 

Sätt ut en annons på tex. Blocket och är köparna tveksamma så får du låta dom pruta lite mer.

Det handlar ju om vad en köpare är villig att betala, precis så mycket är den värd.

 

Jag antar att det är en Windows OEM licens och då måste din Windows följa med datorn, men se först till att rensa den riktigt och sedan ominstallerar du allting, ja det finns kanske en återställningspartition från Inet för att göra just detta.

Viktigt så du inte har några personliga data, inställningar, lösenord och filer kvar på den.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör väl gå att hitta datorer med ungefär lika komponenter på blocket?

Finns det många? Varför? För högt pris?

Jag "tänker högt" lite...

Du säljer en speldator. Kanske för att du tycker att den är för klen, trots allt?

Vem vill köpa den för att ha som speldator? Om den nu är för klen?

 

Okej, då kanske den duger som vanlig kontorsdator.

Vem vill köpa just din dator, att ha som kontorsdator, till priset av X kronor när man kan köpa en ny kontorsdator till priset av Y kronor?

 

Du får nog börja på Blocket med ett pris och har du inte fått någon respons alls efter en vecka, sänk priset. Ingen respons ändå? Sänk priset.

 

Eller fundera på om det kan vara "värt" att behålla den som en reservdator, som en filserver, som en HTPC osv. trots att prestandan kanske blir i överkant för ett sådant ändamål.

Men du slipper att ev. behöva ångra att du sålde den alldeles för billigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...