Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lås fönster


coffe85

Rekommendera Poster

Funderar på om det finns något smart sätt att låsa ett "fönster" så de alltid befinner sig längst fram med till exempel viaplay eller liknande då man kanske vill se på lite fotboll samtidigt som man jobbar? Kan inte riktigt formulera mig tydligt men hoppas ni förstår.  Finns säkert en tråd om detta redan men eftersom jag inte vet exakt hur jag skall formulera mig lyckades jag inte söka rätt på något svar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Funderar på om det finns något smart sätt att låsa ett "fönster" så de alltid befinner sig längst fram med till exempel viaplay eller liknande då man kanske vill se på lite fotboll samtidigt som man jobbar? Kan inte riktigt formulera mig tydligt men hoppas ni förstår.  Finns säkert en tråd om detta redan men eftersom jag inte vet exakt hur jag skall formulera mig lyckades jag inte söka rätt på något svar. 

 

Här finns ett program som påstås kunna göra det du vill ha. Jag har inte prövat det och kan inte garantera för dess funktioner, men eftersom det funkar för W8.1 kan det möjligen också funka med W10.

 

https://www.nextofwindows.com/how-to-keep-any-window-stay-always-on-top-in-windows-8-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej utan att alltid fönstret visas på skärmen. Typ om jag öppnar exempel viaplay i chrome och gör fönstret till en tredjedel av skärmen och klickar på typ word så hoppar ju viaplay fönstret bakom word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Nej utan att alltid fönstret visas på skärmen. Typ om jag öppnar exempel viaplay i chrome och gör fönstret till en tredjedel av skärmen och klickar på typ word så hoppar ju viaplay fönstret bakom word.

 

Men det är precis vad det programmet jag länkade till gör om jag fattat det rätt. Du ska kunna starta din webbläsare i programmets fönster och därmed hamnar det alltid överst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...