Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konsten att köpa sig en Black Berry. (Löst och avslutat)


DePhaz

Rekommendera Poster

Hej

Här kommer dagens griniga tråd. Är ganska så grinig faktiskt och detta just på grund av att det verkar vara så svårt att handla på Blocket nuförtiden.

Jag vill som sagt ha en Black Berry lur av den äldre typen med tangenter på. Att finna en sådan verkar inte vara några problem och det är inga stora pengar som begärs heller.

Så vad är problemet? Jo, ingen verkar acceptera Blocketpaket idag. Helst ska man ha swish eller annat modernt hittepå bara för att komma över pengarna på ett tidigt stadium. Att jag, köparen vill se och undersöka först är tydligen helt oviktigt. Och då blir jag grinig. Jag vill få hem och undersöka godset först och har inte ens swish, internetbank eller vad f-n det nu finns. Suck...Diskreminering borde det kallas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, tror inte det. Några fanns i huvudstaden men den sista var faktiskt från halland som jag. Nä, resa gör jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta fel modeller? https://www.blocket.se/stockholm/Blackberry_Olika_Modeller_Olasta_3_Man_Garant_71988147.htm
Annars, ring och hör (snabba bud), dom lär kunna skicka utgår jag ifrån och det står det också.
 

BlackBerry Torch 9810 pris: 600:-
BlackBerry Bold 9790 pris: 600:-
BlackBerry Z30 pris: 700:-
Kan avskickas mot postförskott.

 

Olåsta med 3-månaders garanti på gamla lurar är inte att leka med!

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag läste den annonsen och kobtaktade dem både via blocket och hemsidan. Har efter cirka 2 veckor inte fått svar och lite närmare studerande av firman ger inga bra vibbar. Men tack ändå för tipset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Som vanligt då: att låter något för bra för att vara sant, är det troligtvis inte sant...

Hmm... :(

 

Men jag kan kolla här uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, är det någon som har erfarenhet av en "BB" och vet om de fungerar 2017? Har gamla androider vars OS är så utdaterat att funktioner fallit bort. Men de här telefonerna har ett annat OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du inte tänkte använda "appar" så kommer det gå bra. Är inte helt hundra på hur webbläsaren fungerar, men en välgjord hemsida som följer de standarder som är uppsatta kommer nog fungera hyffsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vilket nr. ringde du?

för på detta nummer nedan svarar dom direkt; eftersom jag själv är ute efter en annan mobil Sony Ericsson C702, tyvärr hade dom inte denna hemma, men jag passade på att fråga om BlackBerry, javisst, alla tre modellerna i listan har dom hemma och kan skicka.

Men jag kan hålla med om att det kanske inte gav dom bästa "vibbar" killen hade svårt att prata och jag fick nästan dra ur orden samt att säga: 'ursäkta jag uppfattade inte riktigt' flera gånger.
Men det behöver inte betyda nåt, bara att dom satt fel kille att svara.

Sen tror jag säkert att priset går att diskutera också.
 

Phonecrash.se
Krukmakargatan 9
118 51 Stockholm
Tel: 073-729 16 60
https://www.phonecrash.se/
info@phonecrash.se

 

Ps. http://www.allabolag.se/880501IMIL/phonecrash-sthlm

Företaget har inga skulder och verkar hålla sig flytande (2016) och hållit på sedan 2011 så det är säkert rekorderligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman: Jag mailade via Blocket och deras kontaktformulär då jag arbetar i en extremt högljudd miljö och hör sämre.

 

Jag sökte lite efter namnet och fick upp en del rubriker som handlade om firman och att det tidigare hade ett annat namn. En del hade lämnat in sina telefoner för reparation och fick tillbaka dem i sämre skick än innan. Kanske har de höjt sin standard nu men men jag blir misstänksam då jag tidigare har köpt "fungerande" telefoner vilka vid leverans varit döda. OK annan firma men vem säger att det inte blir lika illa här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hm, tänkte en stund till och övergav Blocket. Sökte men fann inget vettigt. Får väl skaffa mig en NY telefon istället. Nen den enda som verkar sälja BB är MyTrendyPhone. De har bland annat denna: https://www.mytrendyphone.se/shop/blackberry-classic-bulk-221015p.html . 2.5K men det får väl duga. Eller?

 

Ej i lager, obekräftat leveransdatum står på den. Inte bra. Tittar jag på prisjakt.nu finns det ett flertal butiker som säljer Blackberry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vertpre: Jo jag såg det. Anmälde ändå intresse.

 

Vedex: Är varken med på Ebay eller Tradera. "Tradden" är kinkiga med betalalternativ har jag hört.

 

Phenomen: Jo, det fungerar ju men då är vi tillbaka till ruta 1. Det ska ju alltid swishas hela tiden.

 

Edit: Har något på gång nu. Får se hur det går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag fick tag i en BB till slut. Det var en 9900 Bold i bra skick. Batteriet var dåligt laddat (upptäckte jag) och laddare medföljde ej (vilket säljaren upplyste om) men det ser jag inte som ett så stort problem.

 

Hann inte testa den som "telefon" innan strömmen tog slut men telefonen startar och jag lyckades koppla upp den via WiFi vilket fungerade ganska bra. Skriver "ganska" för vissa sidor (som den här då) visas inte utan jag får felmeddelande om att nätverksanslutning saknas. Testade Youtube (app) och det fungerade men jag fick ett halvt ton meddelande om certifikatsfel. Hoppas det går att stänga av som det gjorde på min gamla Sony Ericson X8 (provkörde den för en tid sedan).  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha du, hoppas du blir nöjd med den. Jag har en Samsung med samma specifikationer. Min första smartfåne. Fruktansvärt seg. Det man kan använda den till är att ringa och skicka sms. Jag kunde lika gärna ha fortsatt använda min analoga mobiltelefon. Nu använder jag den mest som väckarklocka. Jag har en annan Samsung som har bättre prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det här blir lite off topic men i alla fall. Om ingen har synpunkter på laddaren jag länkade till så beställer jag den i morgon. Trevlig dag! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, det här blir lite off topic men i alla fall. Om ingen har synpunkter på laddaren jag länkade till så beställer jag den i morgon. Trevlig dag! 

 

Kolla det här innan du beställer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får mig att påminnas om laddaren jag köpte på Biltema. Laddar snabbt men stör ut touchen på telefonen. Går inte att använda telefonen när man laddar.

Använder den numera enbart för att ladda andra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80% av alla billiga skitladdare på marknaden är just det - skit.

Finns några bra ibland, men som vanlig konsument är det i princip omöjligt att klura ut vilka som verkligen fungerar.

Med fungerar menar jag en jämn och fin strömkurva vid  olika belastningar och temperaturer, samt utan spännings-rippel.

 

Livslängden på dom billigare producerade enheterna (och dess mottagare) har att göra med främst tre saker:

Konstruktionslösning, komponentval och tillverkningsprocess för den färdiga enheten och detta har ingenting med att göra var i världen dessa produceras.

På samma fabrik i tex. Souzhou Kina (där jag jobbat) så kan man ha olika kunder, med olika komponentval och tillverkningsprocesser samt metoder som ett led i att möta kundernas olika krav.

Bla. tillverkade man elektronik åt xxx (vill inte nämna namn) med 20-års livslängdskrav på växelsystem, i en annan del av denna jättefabrik med över 10 000 anställda tillverkade man billig konsumtionselektronik,

 

En mer påkostad laddare (exempel många gånger på originalladdare till enheten ifråga) ger i förlängningen högre garanti för att saker & ting fungerar över en längre livsperiod och ofta har dessa också högre EMC-krav, utan att dom anslutna enheterna skadas.

T.ex..en 5V usb-laddare som inte klarar av spänningen utan att släppa igenom spänningsspikar (transienter som kan uppgå till 100V och ibland 1000V under någon ms), elektromagnetiska störningsfält och inte klarar av att hålla en jämn spänningsnivå, kommer annars att förkorta livslängden hos den anslutna enheten och det kan jag tycka är mer allvarligt än att laddaren ger upp.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddaren har ingen medföljande kabel...

Inga problem då jag har kabel själv. Det finns säkert någon som passar. Undrade bara då det finns bättre och sämre laddare i handeln.

 

Edit:

 

Flyfisherman: Jo, jag förstår. Skulle egentligen vilja ha en original laddare men det har de tydligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid en titt i all hast på mitt inlägg #21 så kan man kanske tro att det var en direkt varning för just möbelföretagets laddare. Det var det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner inte titta på videon nu då jag är på jobbet men är det inte Big Clive? Har för mig att han var rätt imponerad av Ikea laddarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...