Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp att hitta en ny platta


Stibe

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är på jakt efter en ny surfplatta då min Nexus 9 börjar bli till åren och batteriet är i sämsta laget nu.

Jag vill ha android i fortsättningen också, jag vill ha en med hyfsad batteritid så jag slipper vara trådburen om jag vill kolla en hockeymatch. Jag har ytterst svårt för Samsung med alla dess påtvingade appar och egna UI. Jag har kört med Nexus och Motorola när det kommer till telefoner som tre-fyra senaste och är väldigt nöjd med dom, snabba uppdateringar osv. Men Motorola släpper ju inga plattor och Nexus är skrotat. Jag har inte så jag kan köpa något allt för dyrt, 5000:- är ett absolut max, men gärna runt 3k.

 

Har ni några tips? Har ni något som passar in som ni använder? Just nu lutar det åt yoga tab3 men jag är inte helt såld på den.

 

För övrigt spelar kameran ingen roll, batteriet är nummer ett och minst 16gb, men mer är ett stort plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsung Galaxy Tab S2 och S3 fick bäst betyg följt av Apple ipad pro.

 

Nu är ju Samsung nått år gammal så man får ha det i åtanke, kanske är nya modeller på gång?

 

Batteriernas hållbarhet vet jag inget om.

Viktigt är att de ska/gå att byta ut enkelt enligt mig.

 

Har själv en Samsung galaxy tab 3 7 t210 som jag fått av en kompis som tröttnade på den.

Förstår kompisen när jag använt den nåt år, absolut det segaste som går att använda.

Den har varit på väg in i väggen ett otal ggr. :angry:

 

Har bara 2 appar för att kunna streama radiokanaler över bluetooth förutom original-bloaten som är installerade.

Fabriksåterställd otal ggr. ingen skillnad.

 

Får hoppas att de har förbättrat de nyare modellerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag måste slå ett slag för Lenovos plattor. Sitter här sedan igår med en Lenovo Tab4 10 för 1 689 kr från NetOnNet. Jag har absolut inget att klaga på. Inget lagg överhuvudtaget och bra ljud (med tanke på att det är en platta) med stereo och Dolby Atmos. Hårdvaran är oerhört bra. Inga bloatware vad jag kan hitta. 7 000 mAh batteri som "aldrig" verka ta slut. Android 7.1. 

 

Jag valde med enbart wifi men den finns även med sim-kortsplats för 500 kr till. Sd-kortplats finns i båda. Ärligt talat så vet jag inte vad man mer kan begära av en platta som normalanvändare som hatar lagg. Spel som candy crush och liknande spel flyter på och de spelen kräver en hel del av hårdvaran för att flyta på utan problem.

 

Har aldrig provat någon av de dyrare 10" plattorna och kan inte heller tänka mig att de på något sätt kan vara snabbare än denna jag skriver på här.

 

https://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/lenovo-tab-4-10wifitb-x304f/248796.8899/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...