Just nu i M3-nätverket
Jump to content
Sign in to follow this  
loveit

Internet Explorer offline

Recommended Posts

Klickar på internet explorers ikon på skrivbordet men det händer ingenting.Högerklickade på ikonen och kollad  Egenskaper-Allmänt. Där står det "Internet Explorer tillgänglig offline". Aldrig hört talas om det. Kommer inte in i datorn, HJÄLP! 

I Windows Live Mail kan man faktiskt fortfarande "arbeta offline"

post-55300-0-31069700-1505604100.png

Men att du skulle få IE tillgänglig offline (och inte online) låter mystiskt.
Vilket operativsystem har du och vilken version av Internet Explorer?

Jag har Internet Explorer 11 och Windows 10
Med ett vänsterklick på skrivbordets IE-ikon kommer jag ut på nätet
Med högerklick på Internet Explorer i dess mapp får jag dessa val
post-55300-0-98129100-1505604188.png

Du skriver att du inte kommer in i datorn men tydligen måste du ha gjort det tidigare för att se IE ikonens mystiska uppträdande. Eller menar du att du inte kommer ut på internet i den datorn?

Tack för svar! Har som du IE 11 och windows 10. Har surfat hela tiden på nätet via IE, det har aldrig krånglat.Men nu kommer jag alltså inte ut på nätet.Jag vänsterklickar på IE-ikonen på skrivbordet men det händer inget.Jag kommer alltså inte ut på nätet.Jag var inne på Microsofts sida och kollade att allt var uppdaterad.kollade även virus och liknande med två olika program jag har. Bör nämnas att jag har Chrome installerat och jag kommer direkt på nätet när jag vänsterklickar på Chrome´s ikon på skrivbordet. Jag är uppvuxen med IE och tycker att den är bättre och lätt organiserad särskilt när det gäller Favoritlistan. Det jag minns sist innan allt hände är att när jag stängde datorn via Startknappen kom meddelandet Uppdatering -Stäng ej datorn, men var tvungen efter ett tag att sticka ut på ett ärende och stängde datorn ändå via ON/OFF knappen. När jag satte mej vid datorn igen och skulle ut på nätet var IE motvillig.  Skall nämnas också att det är genvägsikon för Ie på skrivbordet. Klickar jag höger på genvägen får jag inte de val du får,utan kommer upp en ruta med följande flikar:Allmänt,Genväg,Säkerhet,information,tidigare versioner. Öppnar jag Tidigare versioner Står det: Finns inga tillgängliga.Fliken Information säger IE tillgänglig offline,fliken Säkerhet talar om grupp- eller användarnamn, fliken Allmänt säger att det är genväg skapad 1nov 2013 och ändrad 16 sep 2017,det datumet är just det datum då det här med uppdatering och stängning av datorn skedde.Slutligen fliken Genväg  som talar om att det är ett program och innehåller en rad som säger Starta i: %HOMEDRIVE%%HOMEPATH%. 

Låter ju som att det är den avbrutna uppdateringen som ställt till med något. Pröva med att göra en systemåterställning till en tidpunkt just innan uppdateringen (den ska skapa en återställningspunkt själv) och sen installera uppdateringen korrekt.

Systemåterställning: https://support.microsoft.com/sv-se/help/12415/windows-10-recovery-options "Återställ från en systemåterställningspunkt"