Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få bort Microsoft-inloggningen (logga in endast lokalt)


Dimos

Rekommendera Poster

Så, jag ger upp och tackar en gång till för alla förslag jag fick. Det kanske fixar sig vid nästa windows-uppdatering !?!

 

Ok, men en Windows uppdatering kommer inte att ändra på något.

 

Om du har gjort alla ändringar fram och tillbaka i E-post och App konton, har du gjort ändringarna på fel plats. Dessa har ingenting med inloggningsskärmen att göra. Det är i Användarkonton i Kontrollpanelen ev. ändringar görs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Det vore bättre att lägga upp bilden på användarkontot och hur det korrupta användarkontot ser ut på skärmen.

LARSAS

Jag håller med LARSAS. Gör som jag har gjort: Lägg upp en bild på ditt lokala konto och det korrupta användarkontot.

Vi vet fortfarande inte med säkerhet om du loggar in med bara ett namn eller med en e-postadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med LARSAS. Gör som jag har gjort: Lägg upp en bild på ditt lokala konto och det korrupta användarkontot.

Vi vet fortfarande inte med säkerhet om du loggar in med bara ett namn eller med en e-postadress.

Som jag skrev ovan i #50:

"Nu har jag ändrat igen och loggar in med ett MS-konto, som ser ut som mitt lokala konto jag hade innan (samma foto, men olika namn).

Detta konto är alltså (precis som förut) inte default vid inloggningen."

Jag har alltså tagit bort det lokala kontot helt.

Det korrupta användarkontot syns endast som default vid inloggningen, inte under Användarkonton i Inställningarna, eller Hantera andra konton.

Jag har säkert gjort fel någonstans vid upplägg av det lokala eller MS-kontot, men jag tycker att windows inte skulle tillåta det, eller ge mig möjlighet att rätta till det! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger också upp. Helt meningslöst att försöka hjälpa till när du inte svarar på mina inlägg. Lycka till. :thumbsdown:

Jag har svarat så gott jag kunde till alla som kom med förslag som jag kunde genomföra, t.ex. dig, mbgtmari, larsas, m.fl.

Ingenting har hjälpt och därför gav jag upp. Vet ej vilka inlägg du pratar om som jag inte svarade på.

Dessutom har jag tackat alla för hjälpen. Är du inte nöjd med detta?  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svarat så gott jag kunde till alla som kom med förslag som jag kunde genomföra, t.ex. dig, mbgtmari, larsas, m.fl.

Ingenting har hjälpt och därför gav jag upp. Vet ej vilka inlägg du pratar om som jag inte svarade på.

Dessutom har jag tackat alla för hjälpen. Är du inte nöjd med detta?  :thumbsup:

 

Visst är det trevligt att du tackar för hjälpen. Det är alltid uppskattat. :thumbsup:

Jag bad dig dock att lägga upp bilder hur det ser ut hos dig men det kom inga. När bilderna sedan kom var de från E-post och App konton, inte från Användarkonton. Där var jag i.o.f.s. kanske lite oklar.  När jag frågade om du har gjort dina ändringar i E-post och App konton fick jag inget svar. Dessa har inget med inloggnings skärmen att göra.

 

En liten undran. Varför har du satt ditt sista inlägg som bästa svar? Det lär ju inte hjälpa någon som läser tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det trevligt att du tackar för hjälpen. Det är alltid uppskattat. :thumbsup:

Jag bad dig dock att lägga upp bilder hur det ser ut hos dig men det kom inga. När bilderna sedan kom var de från E-post och App konton, inte från Användarkonton. Där var jag i.o.f.s. kanske lite oklar.  När jag frågade om du har gjort dina ändringar i E-post och App konton fick jag inget svar. Dessa har inget med inloggnings skärmen att göra.

 

En liten undran. Varför har du satt ditt sista inlägg som bästa svar? Det lär ju inte hjälpa någon som läser tråden.

Anledningen till att jag inte la upp någon bild från användarkonton var att det felaktiga kontot (utan foto) inte fanns där, det har aldrig funnits. Där fanns/finns omväxlande endast det lokala eller MS-kontot, beroende på vilket jag sist lade upp när jag provade olika alternativ.

Det felaktiga kontot syns endast vid inloggningen, men där kan jag inte ta någon bild. Jag kunde har sagt det på ett klarare sätt till dig, men jag valde att koncentrera mig på att genomföra de andra förslagen som verkade vara vettiga.

När jag efter många försök inte har lyckats, markerade jag mitt föregående svar som bästa lösning, men jag menade egentligen att jag ville stänga tråden.

Jag tror inte att det löser sig (och jag vill inte installera om hela windows!). Som jag skrev i #53:

"Jag har säkert gjort fel någonstans vid upplägg av det lokala eller MS-kontot, men jag tycker att windows inte skulle tillåta det, eller ge mig möjlighet att rätta till det!"

Hoppas du nöjer dig med detta svar och tackar en gång till för att du (och alla andra) ville hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...