Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sökrutan intill adressfältet i IE


Avicii

Rekommendera Poster

Sökrutan fanns inte igår och aldrig tidigare, men iom senaste Windows Update så dök den upp idag. Ja, jag körde inte Windows Update förrän i morse.

Någon som har ett tips på att inaktivera eller ta bort den?

Jag har inte "Sök i adressfältet och sökrutan på den nya fliksidan" ibockad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och webbläsaren heter? ;)

Sorry, utgick från att det var underförstått då jag hänvisade till Windows Update. IE 11.0.46 så klart.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fy för den lede vad irriterande! Och så har man fått en liten Edge-ruta bredvid.

Jag har Google Sverige sök som startsida och behöver verkligen inte en extra sökruta som tar plats under adressfältet. Och när man klickar på krysset i den extra sökrutan så stängs inte bara den utan hela webbläsaren.

Jag har inte kommit på något sätt att bli av den extra sökrutan. Om man har en annan startsida kanske Google sök-rutan är motiverad. Edge som startsida tänker jag inte välja för det är väl det Microsoft vill.

 

P.S: Rådet "Byt webbläsare" undanbedes vänligt men bestämt.

 

P.P.S. Sicurezza, jag antar att du gjort det tillämpliga av det som står här

http://www.intowindows.com/how-to-remove-bing-search-from-new-tab-page-in-ie11/

 

Själv har jag beslutat mig för att testa Bing som standardsökmotor i IE så jag får bort Google sök-rutan.

Tyvärr har det inte lyckats än. Jag ska försöka på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tycker ju det ska räcka med att ha "Sök i adressfältet och sökrutan på den nya fliksidan" urbockat. Men det har inte hjälpt.

 

Men nu har jag blivit av med Google iaf. Jag har raderat Google Sök som startsida och istället skrivit in en annan ren sida, nämligen

https://se.search.yahoo.com/?fr=altavista

 

Den extra lilla sökrutan under adressfältet är fortfarande kvar - jag tror det numera är standard i IE och inte går att göra något åt - men det står Yahoo Sök i den och inte Google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

September 12, 2017 - KB4038788 (OS Build 15063.608)

...

Updates to Internet Explorer 11’s navigation bar with search box. See: Hide or Show Search Box in Internet Explorer 11

https://www.tenforums.com/windows-10-news/93259-cumulative-update-kb4038788-windows-10-v1703-build-15063-608-a.html

 

Och på sidan som länken i citatet ovan går till:

 

The September 12th 2017 monthly rollup for Windows 7 (KB4038777), Windows 8.1 (KB4038792), and Windows 10 (KB4038782 & KB4038788) included the Cumulative Internet Explorer Security update that has changed the layout and behavior of Internet Explorer 11. This update now shows the search box beside the address bar in IE11 by setting to show tabs on a separate row.

Se om det hjälper att följa anvisningen på den sidan: https://www.tenforums.com/tutorials/93356-hide-show-search-box-internet-explorer-11-a.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, utgick från att det var underförstått då jag hänvisade till Windows Update. IE 11.0.46 så klart.

Kunde ju varit Edge också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om det hjälper att följa anvisningen på den sidan:

Tyvärr inte.

Den som skrev ihop det hade inte förstått att hans beskrivning får en följdverkan som är icke acceptabel.

Sökrutan försvinner, men då visas flikar och adressfält på samma rad. Det blir oanvändbart med 20+ flikar. Det visas bara 11 då.

Jag har 2 Internet sessioner sida vid sida igång, med upp till 20+ flikar på varje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som är acceptabelt varierar ju mellan människor och det står ju

 

In IE11, you can show tabs on a separate row, but this will also have the search box show to the right of the address bar. If you don't show tabs on a separate row in IE11, the search box will not show.

 

Om tillräckligt många klagar i Microsofts engelskspråkiga forum kanske det kommer en ändring/inställning för att göra fler nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...