Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör man Ctrl-F5 i Android?


maccaddam

Rekommendera Poster

Med Ctrl-F5 laddas sidan och bilder direkt från webserver. Gör man en vanlig "reload-Hämta sidan igen" i Chrome kan det hända att sidan uppdateras men inte bilderna. Men hur gör man på ett enkelt sätt för att göra en Ctrl-F5 i en androidenhet?

 

Dessutom skulle jag behöva en html-kod som gör en Ctrl-F5 så att mina bilder på min hemsida alltid uppdateras.. Det finns ett antal förslag på nätet men jag har inte fått någon att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dessutom skulle jag behöva en html-kod som gör en Ctrl-F5 så att mina bilder på min hemsida alltid uppdateras.. Det finns ett antal förslag på nätet men jag har inte fått någon att fungera.

Var vänlig fortsätt i din tråd där du redan har frågat om det i stället för att fråga igen, särskilt som du redan har fått bra svar där.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 Men hur gör man på ett enkelt sätt för att göra en Ctrl-F5 i en androidenhet?

 

Är inte det fel väg att gå?

Ska en användare behöva känna till och använda ev. specialknep för att se sidan korrekt?

En Android kan ju ha många olika webbläsare.

De som har iOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var vänlig fortsätt i din tråd där du redan har frågat om det i stället för att fråga igen, särskilt som du redan har fått bra svar där.

 

Cecilia

Moderator

Har inte fått något svar som fungerar - och just Ctrl-F5 i Android har jag inte fått något svar på - därför öppnade jag ny tråd med ny rubrik 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte fått något svar som fungerar - och just Ctrl-F5 i Android har jag inte fått något svar på - därför öppnade jag ny tråd med ny rubrik 

Du får gärna fråga i den här tråden om hur man hanterar en webbläsare i en mobiltelefon med Android. Däremot får man skilja på det och man skriver HTML-kod för att uppnå en viss funktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det fel väg att gå?

Ska en användare behöva känna till och använda ev. specialknep för att se sidan korrekt?

En Android kan ju ha många olika webbläsare.

De som har iOS?

Egentligen inte, men om det finns ett enkelt sätt att göra en "Ctrl-F5" i Android  skulle det vara bra att veta. Jag har försökt att programmera "Ctrl-F5" i html, men det är en annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Recent versions of Chrome cache very aggressively. Even cache-busting techniques such as "http ://url?updated=datecode" stopped working. You must clear the cache or launch an incognito window every time (and make sure data-saver is off).

Förutom de två finns det andra förslag på sidan men de verkar inte fungera på nyare Chrome-versioner.

https://stackoverflow.com/questions/18571213/how-can-i-force-a-hard-reload-in-chrome-for-android

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...