Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta program och filer från gammal stationär dator till nyinköpt


Bengt20

Rekommendera Poster

Jag har köpt en ny stationär dator och vill flytta såväl program som filer till den nya.

Båda kör Windows10. På den nya har jag installerat Office2016 (den gamla har Officeo2010.

Går det?

Hur görs det i så fall enklast - med någon kabelanslutning, via hemnätverket eller dropbox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Och det finns migreringsverktyg i Windows som kan flytta profiler/filer mellan datorer men om du vet hur/vad du ska ha är det ofta enklare att ta det för hand. Vi nätverket, NAS, extern disk eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Monshi:

Och det finns migreringsverktyg i Windows som kan flytta profiler/filer mellan datorer men om du vet hur/vad du ska ha är det ofta enklare att ta det för hand. Vi nätverket, NAS, extern disk eller liknande.

 

Jag kommer att prova med hjälp av extern hårddisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oops. Ja då är vi flera i tråden på slutet som svarat, för jag såg bara att nytt svar lagts tisdag 07:38 (denna vecka) och då svarade på detta senaste inlägg. Jag gick inte igenom och kontrollerade tidsstämplingarna på alla inlägg.

 

Och om en gammal tråd blivit aktuell igen är det inget som hindrar att det fortsätts i denna, även om det ofta kan vara bra att ny-starta en tråd med gammalt problem sedan gammalt tillbaks och gärna med hänvisningslänk till den förra, särskilt om den gamla spänner över flera sidor med extremt många inlägg.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Hej ,

Har du löst det?

Ja det mesta än så länge är inte helt klar. Ett problem som dök upp utan jag bett om det  Jag hade lyckats uppdatera Windows till tio och på svenska.  Men så fick Windows utan order överskottsenergi och gjorde ytterligare en uppdatering. Ja vad h´nde jo datorn tala spanska `ter. Har nu f`tt den att `ter vara svensk. Har du n`got tips som kan f`den att sluta med uppdateringar p`spanska. Som du ser s`` saknas tecknen med prickar dock icke hela tiden. ñversta raderna finns tecknen med, skumt vaaa?

Slutligen stort tack fñr din omtanke. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Hej ,

Har du löst det?

En sak till. Kanske är jag överenergisk meeeen! Bifogar ett skärmklipp med gamla filer liggande på svensken kan jag ta bort dem?

EULA.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en tråd som Bengt20 har bestämt ska handla om att flytta program och filer mellan två datorer. Andra frågeställningar får tas i andra trådar.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, skrev Cecilia:

Detta är en tråd som Bengt20 har bestämt ska handla om att flytta program och filer mellan två datorer. Andra frågeställningar får tas i andra trådar.

 

Cecilia

Moderator

? Tyvärr vet  jag inte hur jag skall ta bort mitt inlägg. Min fråga avsåg om jag skall flytta aktuelle filer till nya datorn eller ta bort dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom filerna är temporära installationsfiler som normalt borde legat i Windows sk. temp mapp och varför dessa laddats ned och ligger i din root-katalog beror på en bugg i Microsoft Visual C++ (VC) distributionsfil enligt MS.

Men ja, dessa kan du bara ta bort.

Se denna från Microsoft där exakt samma filer omnämns: https://support.microsoft.com/en-us/help/950683/vcredist-from-vc-2008-installs-temporary-files-in-root-directory

 

Citat

 

Resolution


These files are unnecessary and can be safely deleted from the system. The functioning of the runtime library will not be affected by this.
Its a known bug and is fixed in VS2008 SP1.

his is a problem with a VCRedist for the RTM version of VS 2008.  Developers should be using a later version.  See

Latest Supported Visual C++ Downloads

For example, for Visual Studio 2008, you should be using:

Microsoft Visual C++ 2008 Service Pack 1 Redistributable Package MFC Security Update

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...