Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ByteFence


Torparen

Rekommendera Poster

 

Då jag försökte ta bort detta program

 

 

Är det så här du har gjort?

 

 

How can I uninstall ByteFence?

 

Right-click on the Start button in the lower-left corner and select Control Panel ---> Programs ---> Uninstall a Program. Find ByteFence in the list and proceed to uninstall. If it does not work via the control panel, please go to the following file in your Windows Explorer right-click on the Start button in the lower-left corner and select Computer -> OSDisk -> Program Files -> ByteFence In this folder you will find a file called uninstall.exe. Run it and ByteFence will be uninstalled.

 

Från https://sv.bytefence.com/support.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först valde jag kontrpanelen program o.s.v  hittade ByteFense klickade och den försvann trodde jag.

Men då jag går in på disken finns programmet kvar. Nu är det så att jag har tagit bort uninstall.exe utan att övrigt av programmet försvann. Då jag klickar på ByteFence vill det fortfarande ta bort mer än tusen filer.

 

Hoppas du förstår min utläggning.

 

Då jag googlar på ByteFance hittar jag program för borttagning. Vågar jag använda detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att jag har tagit bort uninstall.exe utan att övrigt av programmet försvann.

 

Om man tar bort den fil som ska köras för att programmet ska avinstalleras så blir ju naturligtvis programmet kvar.

Det är ju som om du skulle bestämma dig för att såga ner och kasta bort ditt äppelträd och i det läget kastar du bort sågen!

 

Undvik program som du googlat fram för detta, även om en del google-träffar skulle peka på bra program, som ex. Revo Uninstaller.

Har du kastat uninstall.exe i papperskorgen kan du välja att återställa den och sedan köra den.

 

I annat fall brukar man kunna installera programmet igen för att då även få med avinstallationsprogrammet. Dock kan man ibland mötas av meddelande som "Programmet är redan installerat".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag klickar på ByteFence vill det fortfarande ta bort mer än tusen filer.

Hmm..hmm. undrar om du verkligen har det "äkta" ByteFence?

Eller om du har fått in nåt skräp som utger sig för att vara just det programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ByteFence påstår sig visserligen vara ett anti-malware-program men beter sig ofta dåligt verkar det som enligt användares erfarenheter så inte helt förvånande om det beter sig illa.

Exempel: https://www.mywot.com/en/scorecard/bytefence.com

 

Har du betalat för ByteFence?

Hur länge har du haft ByteFence i datorn?

Hur upptäckte du att fotofilerna flyttades till Papperskorgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte betalat för ByteFence är ej heller medveten om hur det hamnat på datorn.

Vet ej när det hamna på min disk men vad jag kan läsa på filen var det i mån 6

Jag högerklicka på programmet och valde ta bort. Efter ett tag råkade jag se att programmen flyttades till PPK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ses nedan så anvisas hur programmet avinst men det funkar inte enbart den fil som det hänvisas till försvinner

unistall.ex. Kan ej finna igen den i ppk alltså helt borta.

 

En annan fundering jag har återställ alla berörda filer från ppk men lik för b...an är dom även kvar i ppk trotts att dom finns på sina rätta platser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag högerklicka på programmet och valde ta bort.

 

Högerklick på en genväg till programmet?

Ta bort betyder att (enbart) genvägen tas bort...

 

Du ska köra filen uninstall.exe, ex. genom att dubbelklicka på den filen. Fast nu tycks du ju ha tagit bort den..

 

I inlägg 1 skriver du att fotofilerna flyttades till papperskorgen. I inlägg 7 skriver du att programmen flyttas till papperskorgen. =?

 

Har du alla "fotofiler" kvar på sin rätta plats så är ju det bara bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Högerklick på en genväg till programmet?

Ta bort betyder att (enbart) genvägen tas bort...

Eller var det inne i listan med installerade program som du högerklickade och valde att ta bort?

 

Har du fortfarande problem med att uppdatera fotoprogrammet?

 

Kan kolla med FRST-programmet om något av ByteFence fortfarande är aktivt i datorn och kan störa uppdateringen av fotoprogrammet.

 

Ladda ner Farbar Recovery Scan Tool (FRST) och spara på skrivbordet.

För 64-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST64.exe

För 32-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST.exe

 

Starta FRST.

Läs villkoren för programmet.

Klicka på Yes för att acceptera.

Klicka på Scan-knappen.

När det är klart kommer det att ha skapats två loggar FRST.txt och Addition.txt på skrivbordet.

Bifoga de två filerna till ditt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Då det gäller frst så reagerar detta program inte på någon knapptryckning.

Jag har ominst fotoprogrammet så nu är det inte aktuellt med uppdatering

Då jag googlade på  så fick jag upp ett program för avinst, tror du jag kan ta hem detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Då jag googlade på ByteFence så fick jag upp ett program för avinst, tror du jag kan ta hem detta?

Det beror väl på vilket program du fick upp, det finns ju både bra och dåliga program.

 

Pröva med det här i stället för FRST. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/dds.scr

 

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Bocka för dds.txt och attach.txt.

Klicka på knappen Start.

 

När programmet är klart klicka på OK i meddelanderutan.

 

Om du har problem med att köra DDS inaktivera eller avsluta ditt antivirusprogram.

 

Bifoga de två loggfilerna, dds.txt och attach.txt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Följ tipsen från Cecilia ovan och sedan kan jag 100% säkert säga att Adobe inte alls vill detta. Det är istället en väg att få folk att samtidigt ladda ned dynga, som dom 3-e part programvaruhusen tjänar pengar på..

Även om det inte är regelrätt virus, liknande, så är det nästan uteslutande scam, undvik att klicka i rutor när du vill nedladda program eller - och följ enbart dess uppdateringar från legitima seriösa programsajter.

 

Programuppdateringar skall enbart göras från programsajten, i det här fallet Adobe och även då kom i håg att bocka ur ev. 3:e parts program.

Inga programinstallationer från 3:e part.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia!  Då jag googlar påfinns det ett program avsett att ta bort BF tror du att jag kan använda detta?

 

Bif visar ett klipp av BF cache det finns flera hundra filer, vet ej om jag vågar ta bort dem.

 

 

Då jag klickar på Din bif DDs kommer "Kör och spara" inget av fallen går att öppna alltså samma problem som min andra fråga.

post-73922-0-10979400-1505188772_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev tidigare så kan jag inte öppna det program med den länk Cecilia bifogat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte öppna programmet utan du ska spara FRST- resp. DDS-programmet i datorn, helst på Skrivbordet. När du har sparat filen så dubbelklickar du på den. Om inte programmet startar beskriv vad som händer.

 

 

Bif visar ett klipp av BF cache det finns flera hundra filer, vet ej om jag vågar ta bort dem.

 

Vad är det för sökväg (mapp) till filerna du visar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då ja försöker ladda ner programmet vars länk du bifogat "rbar/FRST T64.exe får jag upp bifogat.

post-73922-0-79399500-1505218231_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det börjar bli för avancerat för mig, Defender är det programmet som lämnade falsklarm? Såfall ladda jag aldrig hem det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått bort ByteFence vilket medför att jag fått en "nygammal dator". Jag har AVG virusprogram och har därför förmånen att få hjälp. Så i dag var det  en trevlig dam (Sara) från AVG Sv, som var in i min dator, efter 1,5 timmars febrilt arbete var eländet borta. Nu kan jag utan problem ladda hem de fotoprg som tidigare var tji. Jag kan också öppna bilagor till mail.

 

Så ett stort tack till er alla som kommit med en massa förslag nu föreslår jag att detta ärende får gå till arkivet.

 

Hälsningar

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kul att höra att det löste sig till sist! :thumbsup:
Se nu till att tu tar en backup (säkerhetskopia) på din burk, ifall något skulle inträffa framöver som strular till det tex. hårddiskkrasch eller att du får något oönskat program installerat, så har du detta som säkerhet.

Obs. att backup eller säkerhetskopia skall utföras med jämna mellanrum, tex. bland många alternativ kan man använda en extern USB-disk enbart för detta som bara ansluts när det behövs.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har raderat alla mina inlägg innehållande texten ByteFence av den anledningen att då jag söker på min HD kommer Forum innehållandr ByteFense upp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...